Portiile la control!Cum slabesc sanatos?

Atunci cand va ganditi ca ati manca o portie de mancare, indiferent de pofta de moment, cel mai des se intampla sa vizualizati o farfurie plina. Surplusul de greutate poate fi inlaturat daca va limitati la a manca doar cat aveti nevoie. "O portie" nu este o unitate de masura, dar va oferim cateva exemple de portii din diverse alimente, ca sa va faceti o idee legata de ce ar trebui sa se afle in farfuria dumneavoastra, intr-o zi.

Masurarea portiilor nu este intotdeauna posibila, asa ca tine de corectitudinea fiecaruia fata de propria persoana o aproximare corecta.

Proportiile ideale din farfurie nu sunt 90/60/90, ci 45/30/25. 45% carbohidrati (proveniti din legume si fructe), 30% proteine si 25% grasimi, dar din cele bune.

Regulile jocului sunt simple: faceti asocieri, pentru a retine usor cantitatile, opriti-va din mancat atunci cand va saturati, nu cand ati terminat totul din farfurie si, nu in ultimul rand, pierdeti din greutate incet, dar sanatos.

Proteine (30%)

  • O portie de 100 de grame de carne de vita sau pui are marimea unei carti de joc sau a unei palme intinse, fara degete.
  • O portie de 150 de grame din aceeasi carne este cam cat toata palma unui adult, cu tot cu degetele intinse.
  • 30 de grame de branza degresata, o portie, e cam cat un deget mare.
  • O portie de fasole gatita are cam 120 de grame si e cat o minge de tenis
  • O portie de peste are in jur de 100 de grame si are dimensiunile unei file CEC.

Carbohidrati (45%)

  • 3 buchetele de broccoli
  • 2 morcovi medii sau 10 morcovi baby
  • Doua cani de spanac sau alte frunze verzi - cat incape in doi pumni
  • O rosie medie, care sa poata fi cuprinsa in pumn
  • O jumatate de banana
  • Un mar mijlociu
  • 8 capsune mari
  • O jumatate de cana de orez integral sau cat incape in causul pumnilor
  • O felie de paine integrala
  • O jumatate de cana de fulgi de ovaz gatiti

Grasimi (25%)

  • O portie de ulei de masline extravirgin este o lingurita (care contine 14 grame de grasime). Limitati-va la o lingurita intreaga zi.
  • O portie de avocado, adica un sfert de fruct, aproximativ 50 de calorii
  • O mana de nuci, aproximativ 30 de grame, cam 160 de calorii

Sursa aici.