Placinta de pecan rawRetete sanatoase

O placinta delicioasa, ce poate fi servita la orice eveniment deosebit. Faina de migdale se poate face din migdale integrale macinate sau din pulpa ce ramane dupa prepararea laptelui de migdale.

Ingrediente, 4 portii:

Trei cesti de faina de migdale
Un sfert de ceasca de curmale
Un sfert de ceasca de ulei de nuca cocos, lichid
Trei sferturi de ceasca de nuci pecan maruntite, plus inca un sfert de ceasca nuci intregi, pentru ornat
Trei sferturi de ceasca de banane
Trei linguri de sirop de artar
Un sfert de lingurita de sare
O treime de ceasca de apa (cantitatea poate varia)

Preparare:

Pentru a pregati crusta, amestecati intr-un vas faina de migdale, uleiul de cocos si curmalele. Indesati aluatul intr-o forma rotunda de tort cu marginile detasabile, cu diametrul de 24 de centimetri.

Preparati umplutura, amestecand pana la omogenizare cu ajutorul mixerului celelalte ingrediente, pana la omogenizare. Utilizati apa doar cat sa va ajute la inmuiere.

Puneti umplutura peste crusta cu ajutorul unei linguri sau al unei spatule, nivelati, apoi puneti nucile pecan intregi sau jumatati deasupra, ornand astfel placinta. Acoperiti preparatul si puneti-l la congelator pentru doua ore. Serviti imediat sau mutati-l in frigider.

Continutul unei portii:

Calorii: 820
Grasimi: 70gr
Proteine: 20gr
Sodiu: 177mg
Fibre: 16gr

 

Sursa: Snyder, Mike; Faass, Nancy; Novac, Lorena – 300 retete hrana vie; Ed. Orizonturi, 2013