Inghetata cu 9 E-uriAditivi si alte pericole din alimente

O vara capricioasa, cu temperaturi extreme si zile toride face ca inghetata sa fie unul din alimentele preferate, mai ales in cazul copiilor si adolescentilor. Insa ce contin inghetatele din comert lasa un gust amar.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip inghetata cu cacao/ciocolata ce se regasesc pe piata din Romania. In cadrul studiului au fost analizate 27 de produse tip inghetata cu cacao/ciocolata, achizitionate in mod aleatoriu si anonim in luna iulie 2014.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 27 de tipuri de produse analizate, acesta variaza intre 2 si 9 E-uri:

- 29.62 % din produsele analizate au in continut 5 E-uri;

-18.51 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri;

-14.81 % din produsele analizate au in continut 3 E ;

-11.11 % din produsele analizate au in continut 8 E-uri;

-11.11 % din produsele analizate au in continut 7 E-uri;

-7.40 % din produsele analizate au in continut 6 E-uri;

-3.70% din produsele analizate au in continut 2 E-uri;

-3.70% din produsele analizate au in continut 9 E-uri;

Produsele tip inghetata cu cacao/ciocolata care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator cele mai cunoscute companii din tara si din Europa.

Continutul de cacao/pudra cacao variaza intre 1.3 – 25 %, 25.92 % din produsele studiate nu au mentionat pe eticheta continutul de cacao. Gramajul produselor studiate variaza intre 36 si 120 grame, iar 81.48% din aceste produse au mentionat pe eticheta valoarea energetica.

55.55% din produse au mentionat pe eticheta valoarea zaharurilor, aceasta variaza intre 11 si 31 de grame/100 grame de produs.

Mai multe informatii despre inghetatele cu 9 E-uri si inghetatele de ciocolata cu doar 1.3% cacao puteti afla aici.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea

Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Pentru a nu va umple de E-uri sau zahar, optati pentru bauturi racoritoare si inghetata facute in casa. Pe langa faptul ca stiti ce contine fiecare pahar sau fiecare portie, aveti si satisfactia de a consuma produse facute chiar de dumneavoastra.

Surse: aici si aici.