Importanta activitatii fizice in sarcinaSportul si sanatatea ta

Daca sunteti gravida nu inseamna ca trebuie sa renuntati la sporturile preferate. Le puteti practica in continuare, cu acordul medicului, insa cu moderatie.

O femeia care este activa pe toata perioada sarcinii are parte de o serie de beneficii pentru sanatatea sa si a fatului, isi pastreaza forma fizica, nu ia in greutate foarte mult si isi revine mai usor dupa nastere. Pentru majoritatea sarcinilor fara probleme, o activitate usoara pana la moderata, atat la cursuri de aerobic cat si in sala de fitness se poate mentine pana in luna a noua.

Daca inca mai stati pe ganduri, iata o serie de beneficii aduse de miscare:
- Aratati si va simtiti in continuare bine, desi corpul isi modifica formele.
- Va pastrati tonusul muscular, rezistenta si forta.
- Reduceti durerile de spate si picioare, constipatia, umflarea si balonarea, simptome ades asociate sarcinii.
- Pastrati o circulatie periferica normala si preintampinati aparitia varicelor.
- Ajutati postura si echilibrul, care este foarte important, avand in vedere ca centrul de greutate se modifica.
- Veti dormi mai bine.
- Veti trece mai usor prin travaliu si nastere.
- Va veti recapata mai usor formele dinaintea sarcinii.

Femeile sanatoase, care nu faceau miscare la o intensitate ridicata inaite de a ramane insarcinate pot face minim doua ore si jumatate (150 de minute) de exercitii fizice, aerobic, pe saptamana. De preferat ar fi ca activitatea sa fie impartita pe tot parcursul saptamanii, nu concentrata in doar una sau doua zile.

Femeile care au o activitate sportiva intensa, care practica un sport de performanta sau au ales acest stil de viata, isi pot continua activitatea, insa trebuie sa adapteze exercitiile la noua conditie si sa discute cu medicul pe aceasta tema, pentru a stabili o serie de limite, in perioada sarcinii si imediat dupa nastere.

Aspectele legate de nutritie trebuie discutate cu un specialist, astfel incat planul alimentar sa acopere nevoile mamei si ale bebelusului nenascut inca. Dieta trebuie sa fie echilibrata, fara excese sau infometare.

Consumul de lichide este deosebit de important pentru sanatate, mai ales ca volumul de sange creste in aceasta perioada. Daca nu consumati suficiente lichide, va expuneti riscului de deshidratare si supraincalzire. In primele doua trimestre, deshidratarea si temperatura prea mare pot afecta dezvoltarea embrionului si a fatului. Daca nu puteti consuma apa plata, incercati lapte degresat sau apa aromatizata cu sucuri naturale proaspete.

Sursa: aici.