Fast Food pentru copii?Alaptarea si nutritia copilului

Poate fi greu pentru o mama care lucreaza si tine o casa sa faca oale intregi de mancare nutritiva, printre proiectele de la serviciu, spalat si calcat, facut teme si curatenie, intre antrenamentele sau activitatile copilului.

Weekend-ul poate fi momentul potrivit sa faceti un plan pentru saptamana care urmeaza. Daca faceti din timp meniul cu ce veti servi copiilor peste saptamana, va puteti usura mult munca. Gustarile sanatoase pot fi pregatite din timp, la fel si cateva dintre mancaruri, care trebuie doar incalzite.

Cand singura salvare poate parea o oprire la fast food, incercati sa puneti in practica ideea de baza de acolo. Fast food-ul sanatos poate fi chiar mai apetisant. Sau doar mai sanatos.

Hamburger

Chifteaua frageda si zemoasa dintre cele doua jumatati de chifla pufoasa, unsa cu mustar, maioneza si mult ketchup poate fi reconsiderata. Puteti face acasa hamburgeri din carne de vita, pe care sa ii puneti pe gratar sau in tigaia antiaderenta, fara ulei. Iar copiilor le puteti propune sa mancati fara paine si sosuri hamburgerul home-made.

Legumele-cartofi

Cartofii prajiti care insotesc de cele mai multe ori meniurile de la restaurantele tip fast food pot fi inlocuiti cu succes cu batoane de telina, pastarnac sau gulie. Puteti face chiar un mix de legume, transformad in joc gustarea: cine recunoaste cele mai multe legume.

In restaurant

Totusi, daca nu reusiti sa va faceti timp nici macar pentru aceste preparate si copiii cer mancare, puteti merge la un restaurant de tip fast food. Important e sa stiti ce sa cereti. Nu cadeti niciodata prada meniurilor pentru copii. Desi sunt “pentru copii”, meniurile acelea contin calorii cat pentru o zi intreaga, nu doar pentru o masa. Orientati-va catre salate cu carne slaba, pui sau paste, sau catre carnea preparata la gratar. Daca copiii vor neaparat burgeri, lasati-i sa manance doar carnea, fara sosuri si chifla. Rezistati cu stoicism cererilor repetate pentru o bautura carbogazoasa si lasati-i sa se hidrateze cu apa sau ceai, ori suc natural, 100% din fructe. Nu optati pentru variantele mari de meniu, si renuntati la desert, mai ales daca acesta consta in placinte.

Multe restaurante fast food s-au orientat si catre segmentul de populatie care mananca sanatos si au introdus fructe proaspete, produse din cereale integrala, sosuri usoare si portii reduse.

Oricat de greu pare sa tii copiii departe de mancarea nesanatoasa, este necesar, pentru sanatatea lor. Obiceiurile alimentare se dobandesc la varste fragede si pot fi schimbate tot mai greu, odata cu inaintarea in varsta. De aceea, este important sa va stabiliti prioritatile si sa acordati o atentie cat mai mare alimentatiei copiilor. Incercati sa evitati, pe cat posibil, mancarurile din unitatile de alimentatie publica, cele facute in casa fiind mult mai sanatoase si mai sigure.

Sursa: aici.