Consumati cu masuraNutritie sanatoasa

Fiecare persoana care incearca sa slabeasca isi impune propriile reguli. Acestea variaza de la metoda la metoda, de la om la om, insa exista si reguli general valabile, care va sunt de un real folos.

Atunci cand vine vorba de calorii, numararea lor poate fi o problema. Tocmai de aceea exista 3 reguli de aur, care va ajuta sa tineti evidenta caloriilor.

#1 Un gram de proteine sau carbohidrati are patru calorii.

#2 Un gram de grasime are noua calorii.

#3 Calitatea caloriilor ingerate conteaza!

Regula a treia este foarte importanta. Calitatea alimentelor si alegerile pe care le faceti cand vine vorba de mancare va pot ajuta sa slabiti sau sa va ingrasati. 100 de calorii pe care le consumati la o gustare pot fi "calorii goale" sau calorii care aduc si un aport de nutrienti. Cititi etichetele si faceti alegeri intelepte.

Masurati si cantariti

Cunoscand aceste reguli, invatati sa folositi masurile pentru a determina numarul de calorii. Veti avea nevoie de un minim de ustensile de bucatarie, pe care le puteti achizitiona de la orice hipermarket sau din magazinele specializate. Puneti pe lista de cumparaturi o cana gradata pentru lichide, un set de masurare pentru ingrediente uscate, un set de linguri de masurare, un cantar de bucatarie cu precizie de un gram si un calculator.

Pentru a nu folosi chiar la fiecare masa ustensilele de masurare, mancati in aceeasi vesela. De exemplu, pentru un mic dejun format din cereale si lapte, masurati cantitatile in doua sau trei dimineti, calculati numarul de calorii si nutrientii aflati in castron, apoi faceti apel la memoria fotografica pentru diminetile urmatoare. Pentru cereale folositi cana pentru ingrdiente uscate, iar pentru lapte paharul gradat.

Cititi etichetele produselor

Cititi etichetele si faceti-va calculul inainte de a manca. Pentru a va fi mai usor, notati intr-un jurnal aportul caloric si pe cel al principalilor nutrienti, pentru a verifica si daca atingeti sau depasiti doza zilnica recomandata.

Masurati-va si cantariti alimentele timp de o saptamana, apoi va veti da seama "din ochi" daca e prea mult sau prea putin. Estimarile va vor ajuta sa va compuneti o masa fara a cantari si masura chiar fiecare aliment in parte si, astfel, nu veti pierde timp. Totusi, daca nu sunteti sigur de o greutate, ia mai putin de un minut sa scoateti cantarul sau sa folositi si sa clatiti o masura.

Ocazional, cand va veti intalni cu ingrediente noi, ar fi bine sa le cantariti si masurati de cateva ori, pana va veti obisnui si cu ele. Tineti ustensilele de masurat la indemana, astfel incat sa nu vi se para o povara sa le folositi.

Cantariti dupa ce gatiti

Pentru corectitudine, cantariti si masurati alimentele dupa ce le-ati gatit. De exemplu, 120 de grame de piept de pui dezosat, fara piele, netratat termic are in jur de 140 de calorii. Gatit, va cantari aproximativ 90 de grame deoarece pierde din apa in timpul tratamentului termic, iar caloriile se concentreaza. Este valabil si pentru legume sau alte alimente.

Cerealele uscate si fulgii isi dubleaza sau chiar tripleaza volumul, atunci cand sunt combinate cu lichide. Tineti cont de acest aspect.

Sursa: aici