Cocktail-uri dieteticeNutritie sanatoasa

Dupa o zi intreaga in care ati respectat dieta aleasa (sau impusa), ar fi pacat sa stricati totul cu un cocktail. Daca aveti pofta de un rasfat, de un moment de relaxare, puteti savura un cocktail dietetic. Un amestec de bauturi si sucuri consacrat, ce respecta reteta clasica, poate avea si 500 de calorii, un sfert din numarul de calorii pe care o persoana normala ar trebui sa le consume intr-o zi.

Inlocuirea unuia sau mai multor ingrediente din retetele clasice duce la obtinerea unei bauturi savuroase, cu un gust deosebit, dar mult mai usoara, din punct de vedere al continutului caloric.

Mojito cu pepene – 100 de calorii

Mojito-ul original, cel cubanez, se face cu zahar. O idee interesanta este inlocuirea zaharului brun de trestie cu pepene verde, inghetat si zdrobit, cu frunze proaspete de menta. Se adauga rom si apa minerala. Astfel, se obtine o bautura delicioasa, dar cu jumatate din caloriile celei originale.

Margarita simpla – 170 de calorii

Doar renuntand la siropurile colorate folosite la Margarita, obtineti o bautura mai usoara. Pentru acest cocktail aveti nevoie de un shot de tequila, suc de lime, si un deget de triplu sec. Se amesteca in shaker, cu gheata, si se serveste. Desi este la limitele unei bauturi moderate, acest cocktail nu va strica dieta, daca este consumat simplu si va limitati la unul singur.

Pina Colada – 229 de calorii

Mixul de cocos care se foloseste la prepararea bauturii originale este mai mult zahar. Daca renuntati la el si il inlocuiti cu rom in care au fost infuzate bucati de cocos, taiati din start aproximativ 300 de calorii. Dintr-un shot de rom cu cocos, un pic de sirop de agave, o mana de capsune proaspete si gheata, puteti obtine un delicios si racoros pina colada dietetic.

Cosmo – 70 de calorii

Un Cosmopolitan dietetic poate parea un sacrilegiu. Dar daca inlocuiti vodka cu shochu (o bautura spirtoasa japoneza, cu o aroma fina), puteti obtine un Cosmo “de dieta”. Adaugati putin suc de merisoare, suc proaspat de lime, suc de portocale si aruncati-le intr-un shaker de martini. Aceasta varianta a cosmopolitului Cosmopolitan are doar jumatate din caloriile originalului, dar o aroma fina si un gust deosebit.

Daiquiri cu fructe de padure – 145 de calorii

O cana de fructe de padure fara zahar, proaspete sau inghetate, rom, o lingurita de stevia si, dupa blenduire, obtineti o bautura de fructe racoroasa si usoara. Siropul din reteta originala are 255 de calorii, comparat cu cele 50 pe care le aduce cocktailului cana de fructe simple.

Gin Tonic – 75 de calorii

Apa tonica are aproape la fel de multe calorii ca orice alt suc carbogazos. Treceti pe apa dietetica, pentru a obtine o varianta mai usoara a bauturii. Puteti folosi o apa minerala carbonatata puternic sau sifon, desi nu are gustul intepator al chininei din apa minerala. Puteti incerca sa aromatizati ginul cu suc de lime.

Bellini – 120 de calorii

Un Bellini mai usor, tot italian, dar mai potrivit unei diete, se obtine prin utilizarea a doar jumatate din cantitatea de nectar de piersici. In loc de 4 masuri de nectar, puneti doar doua, alaturi de 4 masuri de sampanie. Veti obtine 180 de mililitri de cocktail spumant, dulceag, dar mai dietetic. Iubitorii Mimosei pot incerca acelasi truc, reducand la jumatate cantitatea de nectar de portocale.

Asian Flavor – 90 de calorii

Variantele de alcool infuzat cu diverse fructe sau condimente sunt o metod buna pentru a inlocui siropurile si mixurile de suc, care au foarte multe calorii. O vadka cu ghimbir, peste care turnati apa minerala cu suc de lime este una dintre variantele dietetice ale acestui cocktail. Cititi etichetele bauturilor, daca folositi ape gata aromatizate, pentru a nu avea un continut ridicat de zahar sau calorii.

Vodka Iced Tea – 80 de calorii

Amestecul de limonada cu ceai rece indulcit, la care se adauga un shot de vodka este foarte racoritoare si placuta. Puteti injumatati numarul de calorii daca folositi un indulcitor natural pentru limonada si pentru ceai. Aceasta specialitate pe baza de vodka este mult mai usoara decat cacktailurile “traditionale”.

Collins – 90 de calorii

Va puteti bucura de aroma unui Tom Collins, dar fara mixul de siropuri sau zahar. Versiunea dietetica se bazeaza pe vodka cu extract de vanilie, in loc de gin. Vanilia are o aroma dulceaga, fara prea multe calorii. Se adauga putin suc de lime, apoi se completeaza cu apa minerala, in care s-au infuzat cateva fire de lemongrass, menta si vanilie.

Cateva sfaturi

Folositi suc de fructe proaspat stors, in locul mixurilor de fructe din comert. Utilizati apa minerala gata aromatizata sau pe care o aromatizati dupa plac, in locul bauturilor gata preparate, la doza. Cu cat folositi mai putine ingrediente, cu atat aveti mai putine calorii. Acordati atentie si cantitatii. Moderatia este cheia siluetei si a sanatatii.

Nu adaugati creme sau lichioruri, acestea dubland numarul de calorii din cocktailuri. Nu folositi prea multe shoturi intr-o singura bautura (un Long Island Ice Tea are 7 ingrediente si 700 de calorii).

Chiar daca va plac bauturile colorate, renuntati la ele. In special la cele rosii, care contin grenadine. Dieta va exploda, ca o grenada, la adaugarea acestui sirop. Puteti obtine acasa o varianta dietetica de grenadine, prin fierberea sucului de rodie si adaugarea de stevia.

Sursa: aici.