9 alimente care nu trebuie sa lipseasca din casaAlimente

Este mult mai usor sa incropesti o masa sau o gustare sanatoasa daca ai la indemana ingrediente sanatoase, versatile si pline de nutrienti. Fructele si legumele proaspete nu trebuie sa lipseasca din niciun frigider si nicio camara. Nici cerealele integrale. Iar carnea slaba este de preferat mezelurilor si celorlalte carnuri. Va prezentam 9 alimente pe care ar trebui sa le aveti mereu in casa. Nu sunt cele mai cunoscute sau cele mai ieftine, insa imbogatesc gustul mancarurilor si sunt alternative mult mai sanatoase la ingrediente uzuale.

Fructe de acai

Aceste fructe se gasesc mai ales in magazinele naturiste si sunt pline de antioxidanti si antocianine (coloranti naturali). In functie de forma sub care le cumparati, praf sau suc, se pot adauga in shakeuri, cereale.

Sirop de agave

Un indulcitor natural obtinut din seva agavei, planta cultivata indeosebi in Mexic. Este potrivit pentru bauturi si deserturi si sosuri netratate termic. Nu se foloseste la copt.

Orez negru

Cunoscut si ca "orezul interzis", acest sortiment se gateste foarte repede, in jumatate din timpul necesar orezului integral. Este bogat in antocianine, antioxidanti ce se gasesc si in acai, mure si afine.

Bulgur

Obtinut din boabe de grau pre-gatite, bulgurul are mai multe fibre decat orezul si indicele glicemic mai mic decat acesta. Este satios si poate inlocui carnea tocata in multe retete traditionale.

Chia

Semintele de chia sunt o sursa mai buna de acizi grasi omaga-3 decat semintele de in. Pot fi consumate in iaurt sau presarate pe salate.

Lapte de cocos

Contine luteina si poate fi folosit in multe retete, mai ales cele de inspiratie asiatica. Inlocuieste cu succes smantana in multe retete, fiind mai aromat.

Ulei de masline

Cand cumparati ulei de masline cititi cu atentie eticheta si puneti-l in cosul de cumparaturi doar daca scrie ca este extravirgin, obtinut prin presare la rece. Astfel, va asigurati ca nu a fost obtinut cu ajutorul solventilor sau al altor produse chimice, iar salatele si mancarurile nu vor avea de suferit.

Quinoa

Aceasta cereala specifica Americii de Sud ofera proteine de calitate si aminoacizi esentiali, necesari dezvoltarii muschilor si oaselor. Se comporta aproximativ ca si orezul, se gateste la fel, insa e mai valoros din punct de vedere nutritiv.

Turmeric

Radacinile de turmeric contin curcumin, o substanta ce inca este intens studiata, unele cercetari aratand ca poate reduce durerea, inflamatiile si chiar rata mortalitatii in anumite tipuri de cancer. Se gaseste in magazinele naturiste si in hipermarketuri sub forma de pudra de turmeric sau in compozitia pudrei curry.

Acestea sunt doar cateva exemple de alimente pe care trebuie sa le aveti aproape.

Surse: aici si aici