Untul de arahide nu e pentru toata lumea. Alternative?Alimente

Untul de arahide este un aliment ce se gaseste in aproape toate casele americanilor. Le place sa il consume pe paine, impreuna cu jeleu sau gem. E gustos, insa are un continut urias de grasimi. Este cunoscut ca un alergen puternic, mai ales in randul copiilor. Si nu este pentru toata lumea.

Unturile sau pastele vegetale se gasesc destul de usor, in magazinele cu produse naturale, dar si in hipermarketuri. Totusi, acestea se pot obtine si acasa. Iar untul de arahide poate fi inlocuit destul de usor de variante ceva mai sanatoase si mai bogate in nutrienti.

Unt de migdale

Stim despre migdale cat sunt de sanatoase si de gustoase. Fata de untul din arahide, cel de migdale nu are nevoie de alte ingrediente. Doar de migdale usor rumenite si un blender puternic. Este mai bogat in acizi grasi monenesaturati si este mai cremos.

Poate fi uns in strat foarte subtire pe paine, poate fi utilizat la prajituri sau poate inlocui untul de arahide in indragita gustare americana “peanut butter and jelly”, sandvisul cu unt de arahide si jeleu.

Unt de nuci braziliene

Acestea sunt ceva mai scumpe decat migdalele, insa contin 75% grasimi mono si polinesaturate, adica grasimile bune pentru inima. E bogat in magneziu, cupru, vitamina A si E, potasiu, seleniu si riboflavina. Contine o cantitate mare de fibre, care ajuta digestia.

Untul de nuci braziliene este delicios insotit de paine prajita, pe clatite sau pe inghetata. Din nucile braziliene se obtine si un lapte vegetal extrem de aromat.

Unt de nuci caju

Untul de caju este foarte fin si seamana ca si textura si gust destul de mult cu cel de migdale. Are mai putine grasimi, insa vine la pachet cu mai multe proteine si minerale precum fosfor, magneziu, fier si folati. Acest unt este folosit in bucataria traditionala portugheza de cinci secole si este ingredientul principal in mai multe sosuri, prajuturi si curry. Aroma untului de caju se imbina minunat cu tulpinile de telina, apio.

Unt de cocos

Nu mai are nevoie de nicio prezentare, este un unt foarte indragit si des intalnit in tot mai multe bucatarii. Datorita aromei sale este acceptat usor de catre copiii mici. Se obtine din pulpa de cocos macinata si fiecare portie contine doua grame de fibre, aminoacizi, calciu, potasiu, magneziu si fier.

Pe langa intrebuintarile din domeniul cosmetic, untul de cocos confera o aroma deosebita fructelor de padure, ciocolatei, aluaturilor fragede. Desi este inclusa in categoria nucilor, nuca de cocos nu este cunoscuta ca aliment ce produce alergii, putand fi oferita copilasilor de la varste fragede.

Unt de alune de padure

Magneziu, folati, zinc, fier si potasiu, dar si de doua ori mai multa vitamina E decat untul de arahide – untul de alune de padure e o sursa bogata de minerale si grasimi ce sustin sanatatea pielii, confera energie si aduc in alimentatie proteine di fibre sub o forma delicioasa.

Nu contine sodiu si e minunat in prajituri, dar si intins pe painea prajita.

 

Surse: Swansonvitamins.com