Tu ce batiste folosesti?Stiri

Vremea in care fiecare barbat avea doua batiste, una la rever si una in buzunar, a apus. Nici femeile nu mai poarta in posete batiste fine, brodate.

Acestea au fost inlocuite de batistele nazale, mai igienice si mai usor de utilizat. Nu trebuie spalate, calcate si nici nu poarta mucozitatile sau murdaria pana la prima spalae, ci pana la primul cos de gunoi.  

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip batiste nazale ce se regasesc pe piata din Romania.

 In cadrul studiului au fost analizate 24 produse tip batiste nazale, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna decembrie 2014.

          Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste compozitia servetelelor, din cele 24 tipuri de produse analizate:

    83 % din produsele analizate au in continut celuloza;
    45,83 % din produsele analizate sunt constituite din celuloza pura;
    4,16 % din produsele analizate sunt realizate din fibre recilate.

Cele 24 de produse analizate  au fost realizate de 18 producatori diferiti si  in functie de numarul de straturi pot fi clasificate astfel:

    25 % din servetelele analizate au 2 straturi;
    37,5 % din produsele analizate au 3 straturi;
    37,5 % din totalul servetelelor au 4 straturi.

Dimensiunile servetelelor analizate variaza intre 21cm x 21cm si 20cm x18 cm.

Totodata, produsele de tip servetele nazale care au stat la baza studiului au ca producator urmatoarele  companii: Monte Bianco S.A., World Cart S.R.L., Billa Romania S.R.L., S.C.A. Hygiene Products S.R.L., TZMO S.A. Polonia, Kaufland Romania SCS, S.C. Prestige Distributie S.R.L., S.C. COMCEH S.A., Delitissue Sp. zo.o, Nova-Packtum Kft, Metsa Tissue Slovakia s.r.o., S.C. Auchan Romania S.A., EU Ecolabel,World Cart S.R.L, S.C. Mega Image S.R.L., S.C. Lidl Romania SCS.

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atat pe piata romaneasca, cat si pe cea europeana si este derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons (membra cu drepturi depline in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

 

 

Surse: aici.