carne

Ce cantitati de lipide trebuie sa consumam?Nutritie sanatoasa

Alimentatia sanatoasa nu trebuie sa contina un aport de lipide mai mare de 30% din aportul energetic total zilnic. Din acestea, mai putin de 10% vor fi furnizate de acizii grasi saturati, 10% de acizii grasi mononesaturati si 10% de acizii grasi polinesaturati. Cata grasime putem consuma? Astfel ar suna o curiozitate a unui gurmand indragostit de carne, peste, lactate si oleaginoase.

Pentru vegetarieni si vegani: De unde luam vitamina B12?Nutritie sanatoasa

Vitamina B12 sau cobalamina nu este unul din nutrientii foarte cunoscuti, insa joaca un rol important in organism. Participa activ la metabolizarea proteinelor, lipidelor si glucidelor, contribuie la functionarea normala a celulelor, in special a celor din maduva osoasa, dar are si un rol benefic asupra sistemului nervos si a tractului gastrointestinal. Cobalamina actioneaza in mod esential in formarea globulelor rosii la nivelul oaselor, precum si in sinteza proteinelor.

Pastele reincalzite, mai sanatoase decat cele proaspat preparate?Nutritie sanatoasa

Un show din marea Britanie, "Trust Me, I'm a Doctor" (Ai incredere in mine, sunt medic) a facut o serie de cercetari care au scos la iveala faptul ca procesul de reincalzire al pastelor fainoase transforma carbohidratii intr-un "amidon rezistent" care, spre deosebire de zaharuri, reduce nivelul de glucoza din sange si ajuta organismul sa se simta satul pentru mai mult timp.

Surse de proteineNutritie sanatoasa

Proteinele va pot ajuta sa scapati de surplusul de kilograme si fac stomacul sa se simta plin pentru mai mult timp. Dar este important sa mancati cantitatea potrivita de proteine, precum si tipul potrivit, astfel incat sa aiba de castigat si organismul. Nu exista o proportie exacta, perfecta intre grasimi, carbohidrati si proteine, insa trebuie pastrat echilibrul, iar sursele acestora sa fie de calitate. Fructe de mare