Smoothie-uri cu mai multe proteineNutritie sanatoasa

Smoothiurile sunt gustoase, nu e niciun secret. Dar si cand vin la pachet cu o cantitate mare de proteine, devin grozave. In proteine sta secretul: devin satioase, ofera un plus de energie, revigoreaza metabolismul, ajuta la intretinerea si cresterea masei musculare. Cum pot fi adaugate mai multe proteine in fiecare smoothie?

Iaurt grecesc semidegresat

180 de grame de iaurt grecesc contin la fel de multe proteine ca 90 de grame de carne slaba. Adaugati in amestecul preferat de fructe sau legume o jumatate de cana de iaurt grecesc. Cititi cu atentie eticheta si alegeti doar iaurturile care au trecute ca ingrediente doar lapte si culturi vii.
Proteine: 12 grame

Unt de migdale

O lingura de unt de migdale adaugata bauturii face ca aceasta sa aiba un gust mai bogat, mai rafinat, dar vine la pachet si cu proteine. Un studiu publicat in International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders arata ca o dieta bogata in migdale ajuta la pierderea in greutate – migdalele contin un compus care limiteaza absorbtia de catre organism a grasimilor.
Proteine: 3.5 grame

Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz sunt asociati cu carbohidratii. Insa ei contin si o doza sanatoasa de proteine. O jumatate de cana de fulgi de ovaz este doza ideala ce trebuie consumata zilnic si care va ajuta, printre altele, sa va feriti de obezitate, diabet sau afectiuni cardiace.
Proteine: 3 grame

Lapte degresat

Laptele de vaca degresat este un ingredient banal. Dar si o sursa de proteine. Potrivit unui studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition, proteinele din laptele de vaca sunt de doua ori mai bune pentru refacerea musculaturii dupa exercitii fizice, fata de cele din laptele de soia. O cana de lapte de vaca in smoothie aduce un aport serios de proteine.
Proteine: 8 grame

Avocado

Cei care consuma in mod frecvent avocado stiu ca orice combinatie are un gust mai bun, dupa adaugarea acestui fruct. Satietarea pe care o confera este data de proteinele si grasimile sanatoase pe care le contine. O jumatate de cana de avocado este suficienta pentru a imbogati un smoothie.
Proteine: 2 grame

Tofu

Una din cele mai bune surse de proteine pentru vegetarieni o reprezinta tofu. Confera energie, lupta impotriva multor boli si, condimentata corect, e chiar delicioasa. Studiile recente arata ca peptidele din boabele de soia pot incetini cresterea si dezvoltarea celulelor canceroase. Pentru un smoothie sunt suficiente 60 de grame de tofu.
Proteine: 5 grame

Lapte de migdale

Laptele de migdale facut in casa are un continut redus de proteine, in functie de cantitatea de apa adaugata la mixare. In magazine, majoritatea sortimentelor au un adaos de proteine, numarul de calorii ramanand neschimbat. O cana de lapte de migdale este suficienta pentru un smoothie cu mai multe proteine.
Proteine: 9 grame

Seminte de chia

Acest superaliment vine cu mai mult decat proteine. Micutele seminte sunt pline de fibre, acizi grasi omega-3, antioxidanti. Doua linguri de seminte de chia vor ingrosa smoothie-ul si-i vor da textura unei budinci.
Proteine: 4 grame

Branza de vaca

Da, puteti face smoothie cu branza din lapte vaca. Cu acest ingredient, un smoothie poate fi la fel de hranitor ca si un fel principal de mancare. O jumatate de cana de branza degresata are aproape un sfert din necesarul zilnic de proteine.
Proteine: 11 grame

Kale

Frunzele de varza kale, care se gasesc mai ales in hipermarketuri, nu arata grozav in blender, dar au un gust foarte bun si nutrienti si mai buni. Kale au proteine, fibre si foarte multa vitamina C si K. O cana de frunze kale va colora in verde smoothie-ul si, in functie de celelalte ingrediente, puteti obtine combinatii foarte interesante.
Proteine: 2.2 grame

Sursa: aici.