Rina 90 - ziua de proteineTipuri de diete

Rina 90 este o dieta disociata care se intinde pe o perioada de trei luni (90 de zile) si, pe langa o pierdere in greutate rezonabila si sanatoasa promite si o mana de ajutor in ceea ce priveste metabolismul.

Pe scurt, pana la ora 12 se mananca doar fructe, apoi urmeaza doua mese. Mesele principale se bazeaza pe o grupa alimentara principala, care se repeta la 4 zile. Proteine, amidonuri, carbohidrati si vitamine. Este foarte important ca masa de seara sa fie mai mica, cantitativ, decat cea de la pranz. Si trebuie sa fie acelasi aliment.

Ziua de proteine

Ideal ar fi sa va ganditi cu o zi inainte de ce v-ar fi pofta sau ce va cade bine sa mancati. Puteti alege intre carne, oua, peste si lactate, pe care le puteti servi cu o garnitura de salata proaspata sau legume sotate. Este permisa o felie de paine (desi este mai indicat sa o evitati) si 200 ml de supa fara taitei, dupa masa.

Daca optati pentru lactate, alegeti branzeturi cu un procent redus de grasime. Smantana este considerata grasime si se poate consuma maxim o lingura (cam 20 de grame). Branza slaba de vaca, branza framantata, telemea, branza cottage sunt o alegere potrivita. Incercati sa nu depasiti 150-180 de grame. Iaurturile trebuie sa fie naturale, fara adaos de fructe, zahar sau cereale. Branzeturile pot fi incluse in salate de frunze verzi sau legume, insa pot gratina, de exemplu, dovlecei sau vinete umplute, gatite in cuptor.

Daca alegeti oua, trebuie sa va limitati la 3 pe zi. Doua la pranz si unul seara. La pranz puteti face o omleta cu legume, o fritatta, insa puteti face si o budinca de legume la cuptor, ouale fiind cele mai potrivite pentru a lega compozitia.

Puteti alege orice tip de peste sau fructe de mare, insa ar fi de preferat pestii pescuiti, in defavoarea celor de acvacultura, crescuti cu diverse concentrate. Incercati sa alegeti fructe de mare proaspete sau congelate pe care sa le gatiti, nu cocktailurile in ulei de masline care se gasesc in comert.

Carnea pe care o alegeti trebuie sa fie, in primul rand, slaba. Puteti opta pentru carne de pasare fara pielita, carne slaba de porc sau vita, vanat. Metoda recomandata de gatire este frigerea fara grasimi (in tigaie ceramica), fierberea sau prepararea pe gratar.

Puteti manca si mici sau carnati, doar daca au un continut de carne macra mai mare de 85%.

La cina se mananca aceleasi alimente ca la masa de pranz, dar fara paine si supa, iar cantitatile trebuie sa fie mai mici, cam jumatate de portie. daca la pranz s-a mancat carne de vita, si la cina se mananca tot carne de vita. Poate diferi doar metoda de preparare.

 

Ziua alimentelor cu amidon - la pranz: orice fel de leguminoase gatite (mazare, fasole, linte), dar si porumb, morcovi, cartofi. Mai puteti manca orez(care face parte tot din grupa amidonului), rosii coapte, chiar si ketchup. Poti adauga o salata proaspata langa si, daca tineti neaparat, o felie de paine. Cina consta in aceleasi alimente ca la pranz, dar in cantitati mai mici si fara paine.

Ziua carbohidratilor - la pranz: paste, pizza sau produse de panificatie (in cantitati egale cu o pizza). Puteti adauga legume sau sos de tomate. Cina: doua felii subtiri de pizza sau pandispan (ori alta prajitura bazata pe aluat) sau 3 cupe de inghetata si, obligatoriu, 4 bucatele de ciocolata amaruie. Este recomandat sa evitati produsele facute cu zahar alb, rafinat.

Ziua vitaminelor - la pranz sunt permise orice fel de fructe si legume, fara restrictii, care trebuie mancate o data la 2 ore. Le puteti combina in salate, insa se recomanda ca fructele sa nu se combine intre ele, datorita timpului diferit de digestie. Cina: tot fructe sau legume. In aceasta zi se pot consuma si nuci sau alune, in portii de 25 de grame, maxim 4 portii intr-o zi.

Pentru rezultate cat mai bune trebuie sa urmati toate ciclurile de cate 4 zile. Tot a 29-a zi este de post negru, in care se consuma doar apa. Nutritionistii recomanda ca aceasta zi sa nu fie tinuta de persoanele care au si probleme de sanatate, pe langa surplusul de kilograme, precum si evitarea de catre mamele care alapteaza.

 

 

Surse: aici, aici si aici.