Remedii naturale pentru a invinge definitiv insomniaMod de viata

Somnul sanatos, de opt ore fara intrerupere, este tot mai rar intalnit in zilele noastre, mai ales in mediul urban. Intre sistemul imunitar si somn exista o stransa legatura si, conform unui studiu efectuat la nivel mondial de National Sleep Foundation (SUA), numarul de ore dormite efectiv pe noapte este in scadere si se situeaza mult sub opt.

Majoritatea celor care au participat la studiu, 75%, au probleme cu trezirile nocturne, dificultate la readormire, somn decalat sau intarziat. Cercetatorii au stabilit ca, in general, somnul uman de pe timpul noptii este compus din cinci cicluri, iar ciclurile trei si patru sunt cele cu somn profund. Aceste doua cicluri sunt cele vindecatoare, in care organismul isi revine si se autovindeca de efectele nocive ale tuturor activitatilor de peste zi.

Functiile fiziologice si cele mentale incetinesc in timpul ciclurilor trei si patru de somn, iar un studiu desfasurat la Mt. Sinai Hospital din Miami a comparat ciclurile de somn ale barbatilor purtatori de HIV, dar fara simptome cu ale celor bolnavi de SIDA. S-a descoperit ca barbatii fara simptome petreceau cu pana la 50% mai mult timp in ciclurile trei si patru de somn. Astfel, s-a facut legatura intre somn si sistemul imunitar.

De evitat, pentru a avea un somn de calitate

Pastilele pentru somn trebuie evitate, pentru a putea dormi mai bine. Un studiu care a durat doi ani si jumatate a avut ca scop determinarea legaturilor dintre consumul de pastile pentru somn si cancer, respectiv mortalitate. Rezultatele, publicate in British Medical Journal, sunt ingrijoratoare si arata ca doar in 2010, in SUA, consumul de astfel de medicamente poate fi legat de 320 pana la 507 mii de decese. Acelasi studiu arata ca riscul de deces subit este de 530% iar cel de a face cancer este cu 35% mai mare in cazul persoanelor care folosesc pastile pentru somn. Studiul poate fi citit aici.

De asemenea, pe langa pastilele de dormit, pentru a avea un somn linistit, pe termen lung, evitati bauturile care contin cafeina, alcool, dar si mesele bogate, mai ales in partea a doua a zilei. Evitati sa va culcatin cu capul in apropierea aparatelor electronice, in special wireless. Scoateti-le din priza sau mutati-le in alta camera.

Indepartati sursele de lumina din camera in care dormiti. Lumina “saboteaza” abilitatea glandei pineale de a produce melatonina, care este responsabila cu ciclurile de somn adanc.

Metode pentru a invinge insomnia

Medicina traditionala chineza foloseste acupunctura si o serie de combinatii din plante pentru a trata insomnia. Aceasta metoda da roade rapid si este eficienta pe termen lung, nu e doar o solutie temporara. De asemenea, metodele utilizate in medicina traditionala chineza ajuta nu doar la combaterea insomniei, ci in mai multe probleme care au printre simptome si insomnia.

Suplimentele cu melatonina sunt foarte utile pentru a adormi si, mai ales, a ramane adormit. Tabletele sublinguale sunt cele mai eficiente, insa trebuie utilizata doza corecta, pentru a nu avea efecte secundare a doua zi. Porsoanele care nu raspund la melatonina pot incerca alte variante, insa aceasta substanta ajuta la eliminarea fluorului din organism si are proprietati antioxidante.

Valeriana este asemanatoare cu melatonina, inducand somnul. Se gaseste in magazinele naturiste sub forma de tinctura si este o metoda sigura, atat timp cat sunt respectate dozele. Valeriana este eficienta, insa nu chiar in toate cazurile.

Ierburile relaxante, cum ar fi musetelul sau teiul, fac mai usoara tranzitia catre somn si ajuta la instalarea mai rapida a acestuia. Cea mai simpla metoda de utilizare este sub forma de ceai. Aceste plante doar ajuta la relaxare, nu induc starea de somnolenta.

Yoga, tai chi, chi gong si meditatia  practicate constant duc la eliminarea problemelor de somn. Anumite posturi, in special cele de final, sunt foarte importante si trebuie realizate corect pentru a avea rezultatul scontat. Aceste metode pot duce la relaxarea totala a muschilor si va pot duce intr-o stare de liniste si calm, urmata de un somn adanc si odihnitor.

Surse: aici, aici, aici, aici si aici.