Masline de KalamataAlimente

Cunoscute drept masline negre, maslinele de Kalamata sunt, de fapt, mov inchis, insa culoarea poate varia in functie de momentul recoltarii.

Originare din Grecia, din zona numita Kalamata, aceste masline pot fi consumate murate, ca si gustare, in salate sau incluse in feluri de mancare mai complexe. Marinate in ulei de masline sau in diverse combinatii pe baza de otet, acestea se gasesc cam in orice super si hipermarket. Sunt bogate in sodiu, insa contin si multe grasimi sanatoase, dar si antioxidanti naturali.

Informatii nutritionale

In general, malsinele de Kalamata pot fi achizitionate in conserve sau vrac, iar o portie de masline (8 mai mari sau 10 mai micute) contine doar 39 de calorii. Cantitatea de proteine este neglijabila, insa o portie de masline contine 3.6 g de grasimi si 1.1 grame de fibre. Ca si alte tipuri de masline, cele din Kalama sunt o sursa buna de calciu, vitamina A, C, E si K. De asemenea, contin magneziu, fosfor, potasiu, dar si vitamine din complexul B.

Grasimi mononesaturate

Maslinele de Kalamata sunt extrem de bogate in grasimi mononesaturate, considerate grasimile sanatoase. O portie de masline (8 mai mari sau 10 mai micute) contine 2.7 grame de grasimi mononesaturate si 0.3 grame de grasimi polinesaturate, insa nu contin colesterol.

Grasimile  mononesaturate pot ajuta la reducerea nivelului colesterolului, ajuta la scaderea incidentei afectiunilor cardiace, potrivit American Heart Association. Acest tip de grasimi sunt preferate celor saturate sau trans.

Continut de sodiu

Maslinele de Kalamata sunt considerate alimente sanatoase, desi au un continut ridicat de sodiu. O portie contine aproximativ 250 de miligrame, aproximativ 15% din necesarul zilnic.

 

Surse: aici, aici si aici.

Sursa foto: aici