Inghetata de casa, fara zaharRetete sanatoase

Zilele toride de vara vin cu o dorinta de nestapanit de a manca toata inghetata si de a bea toate bauturile racoritoare ce ies in cale, mai ales daca sunt din frigider.

Din nefericire, si unele, si celelalte sunt pline de chimicale. Coloranti, potentiatori de aroma, acidifianti, arome, conservanti, dar si foarte mult zahar.

O inghetata buna se poate face si acasa. Nu e nevoie de talent si maiestrie, ci de ingrediente sanatoase, un blender si un congelator.

Puteti face in fiecare zi alta inghetata. In general, aveti nevoie de banane inghetate (folositi banane mari, nici foarte verzi, dar nici prea coapte), nuci (caju, nuci, macadamia), lapte vegetal (de cocos sau migdale) si iaurt grecesc.

Apoi intervine imaginatia.

Inghetata de fructe, cu nuci, cu arome exotice sau traditionale. Inghetata cuminte, inghetata foarte inghetata, inghetata cremoasa. Toate gusturile pot fi satisfacute.

Iata cateva idei de retete de inghetata sanatoasa, facuta in casa.

Inghetata de ciocolata cu unt de arahide

Ingrediente:
o jumatate de cana de iaurt grecesc integral
patru banane inghetate
un sfert de cana de sirop de artar
o treime de cana de pudra de cacao
doua linguri de unt de arahide

Primele patru ingrediente (iaurt, banane, cacao si sirop de artar) se pun in blender si se amesteca pana la omogenizare. Se adauga untul de arahide si se mai amesteca pret de doua secunde.

Se serveste imediat.

Din cantitatile de mai sus ies 4 portii. Fiecare portie contine aproximativ 242 calorii, 7 g proteine, 47 g carbohidrati din care 30 g zaharuri, 6 g fibre, 6 g grasimi din care 1.5 g grasimi saturate, 44 mg sodiu.

 

Inghetata poate fi garnisita dupa pofta sau imaginatie. Puteti adauga fulgi de migdale, fulgi de cocos, boabe macinate de cacao sau va puteti bucura de gustul senzational al acestei inghetate deosebite.

 

Surse: aici.