Grasimea care sa vede, grasimea care nu se vedeCum slabesc sanatos?

Barbatii, in general, sunt mai putin interesati de aspectul fizic decat femeile. Dar acesta nu este un motiv pentru a se lasa prada neglijentei. 

Majoritatea barbatilor au “burta”. Si un abdomen proeminent pare sa fie motiv de mandrie. “E semn ca imi merge bine”, “investitia mea, atata bere am bagat in ea”, “pai de ce sa tai un porc daca nu am unde sa-l bag”. Dar nu e chiar asa, stimati domni. Nu e nici investitie, nici motiv de mandrie, nici semn de bunastare. E grasime, e dovada sedentarismului, dovada alimentatiei haotice si nesanatoase, ar trebui sa fie un semnal de alarma.

Grasimea depozitata pe abdomen este rodul multor ani de alimentatie nesanatoasa. Principala sursa a stratului adipos o reprezinta grasimile saturate, grasimile trans. 

Cum scapati de burta? E greu. E foarte greu, dar nu imposibil. O consultatie la un nutritionist si un set de analize sunt primul pas. Apoi, cu ajutorul specialistului, incepeti o dieta. E mult spus dieta. Incepeti sa va schimbati stilul de viata. 

Doar sportul, fara dieta nu va avea efecte vizibile. Va veti creste rezistenta si forta, muschii se vor dezvolta, insa vor ramane sub stratul adipos. 

Doar dieta, fara sport poate conduce la o pierdere in greutate, insa pielea va deveni flasca, tonusul nu se va schimba, veti urca scarile putin mai usor, dar doar datorita faptului ca nu mai duceti un surplus de greutate atat de mare. 

Solutia? Asociati dieta cu miscarea, faceti un stil de viata din acestea. Hidratati-va cu apa si nu mai ignorati avertismentele organismului.

Dar grasimea care se vede nu e neaparat cea mai periculoasa. Pe aceea macar o constientizati. Cea mai periculoasa e grasimea care nu se vede. Grasimea care nu se vede e localizata in interiorul nostru, in jurul organelor (inima, plamani, tract digestiv, ficat), in piept, abdomen, pelvis. Aceasta grasime se mai numeste si “viscerala”. 

Cu totii avem grasime viscerala si nu e un lucru rau. Se comporta ca un fel de amortizor pentru organe, protejandu-le, intr-o oarecare masura. Totusi, aceasta grasime nu sta degeaba. Conform lui Kristen Hairston, profesor si endocrinolog la Wake Forest School of Medicine, “fabrica o gramada de substante dezgustatoare”. Si cu cat e mai mare cantitatea de grasime viscerala, cu atat creste riscul dezvoltarii hipertensiunii arteriale, a diabetului de tip 2, a afectiunilor cardiace, dementei si a anumitor tipuri de cancer, printre care si cel de colon. 

Pe langa sport si dieta, pentru a scapa de grasime, trebuie sa va mai ocupati de doua aspecte: de odihna si managementul stresului.

Somn – Fiecare persoana e programata genetic sa doarma un anumit numar de ore, pentru a se odihni. Daca dormiti mai mult sau mai putin decat trebuie, organismul are de suferit. Renuntati la leneveala de dupa ce v-ati trezit si mergeti la culcare atunci cand va e somn, nu dupa ce se termina emisiunea sau serialul.

Stres – De multe ori, stresul nu poate fi evitat, insa conteaza cum il gestionati. Probabil stiti ca in momentele de stres nu faceti cele mai bune alegeri alimentare. Iar cei care sunt stresati in permanenta sunt si mai afectati.

Scapati de grasime!