Dieta de 7 zileTipuri de diete

Dietele care promit scaderi spectaculoase in greutate intr-un timp scurt nu sunt nici cele mai sanatoase si nici nu au rezultate de durata. De cele mai multe ori sunt urmate de efectul yo-yo sau chiar de dobandirea unui numar suplimentar de kilograme.

Totusi, aceste diete sunt destul de eficiente inainte de evenimente, "proba cantarului" sau pentru amorul-propriu.

Iata o varianta de dieta de o saptamana care promite o scadere in greutate de aproximativ doua kilograme la persoanele supraponderale si un kilogram la cele cu greutatea normala.

Se mananca trei mese si doua gustari, se beau minim doi litri de apa in fiecare zi.

Luni

Mic dejun

O salata, o mana de spanac, o cana de fructe de padure congelate, o jumatate de cana de apa - se pun impreuna in blender pana rezulta o bautura omogena.

Pranz

O salata din salata verde, o cana de hummus, un castravete feliat, o lingura de ulei de masline presate la rece, zeama de lamaie

Cina

O cana de linte fiarta, o cana de orez salbatic si o cana de legume trase in tigaie.

Gustari

O jumatate de cartof dulce copt, presarat cu fulgi de cereale

O mana de merisoare uscate

Marti

Mic dejun

O banana, 4 smochine, un pahar de lapte de migdale, doua lingurite de unt de arahide

Pranz

Salata dintr-o rosie mare bine coapta, feliata, un sfert de cana de mozzarella, busuioc proaspat taiat fin, o lingura de ulei de masline extravirgin si o jumatate de lingura de otet balsamic.

Cina

O cana de linte rosie fiarta, o cana de arpacas fiert si o cana de legume trase in tigaie.

Gustari

Un iaurt semidegresat cu un castravete ras, marar tocat si zeama de lamaie

Jumatate de cana de urda si o piersica.

Miercuri

Mic dejun

Smoothie dintr-un castravete, doua pere, o cana de fructe de padure congelate, o jumatate de cana de apa.

Pranz

Salata din trei cani de frunze (salata verde, spanac, arugula, etc), o sfecla rosie coapta, o jumatate de avocado, doua linguri de seminte crude de floarea soarelui, o lingura de ulei de masline presat la rece si zeama de lamaie.

Cina

O salata din fasole cannellini, o jumatate de cana de fulgi de orz si o cana de legume asortate.

Gustari

Doua batoane/felii de branza sau cascaval si un mar.

O mana de migdale crude

Patru patratele de ciocolata neagra.

 

Joi

Mic dejun

Smoothie dintr-un mango mediu, un sfert de avocado, o salata verde, o mana de spanac, jumatate de pahar de apa.

Pranz

Salata din 4 andive taiate sferturi, o jumatate de avocado, o jumatate de castravete englezesc feliat, o lingura de ulei de masline presat la rece si zeama de lamaie.

Cina

O cana de soia fiarta, o cana de orez negru, o cana de legume sotate.

Gustari

Un iaurt semidegresat cu o lingura de miere

O cana de naut fiert, peste care puteti presara pudra de ghimbir

4 smochine (proaspete sau deshidratate)

 

 

Meniul pe zile este orientativ, se poate repeta in functie de preferinte. Este gandit astfel incat sa acopere necesarul de nutrienti, cu un continut caloric redus. Cele mai bune rezultate se obtin daca dieta este insotita si de miscare.

 

 

Surse: aici.