Dieta de 1500 de caloriiTipuri de diete

1500 de calorii sunt suficiente pentru o femeie cu inaltime medie (165cm), normoponderala (58-62kg), cu activitate redusa spre medie, cu doar 30 de minute de miscare pe zi, pentru a-si desfasura treaba de zi cu zi.

Din ce se pot lua aceste calorii? Va dam cateva exemple. Insa trebuie sa tineti minte ca o tableta de ciocolata de 100 g are peste 400 de calorii (unele ajung si la 580), o bere are cam 150 de calorii, un cocktail poate depasi 500.

In zilele in care faceti sport puteti suplimenta alimentatia, insa faceti-o cu proteine de calitate sau cu o cantitate redusa de carbohidrati nerafinati.

Mic dejun (350 calorii)
- omleta din doua oua si o mana de frunze de spanac, o briosa din faina integrala
-un iaurt degresat, o cana de fructe de padure, 10 nuci
-o cana de lapte de soia, o jumatate de cana de fulgi de ovaz, o cana de capsune/cirese
-doua felii de paine integrala, o lingura de unt de migdale, o para

Pranz (400 calorii)
-o salata verde, jumatate de conserva de ton in suc propriu, 3 linguri de nuci si alune maruntite, o jumatate de cana de struguri jumatati, dressing din ulei de masline si zeama de lamaie
-o salata greceasca (cu branza slaba) si o supa de fasole (fara ciolan)
-un sandvis cu paine integrala, o lingura de mustar de Dijon, 5 felii de friptura de curcan sau piept de pui, o jumatate de para feliata
-wrap din tortilla cu faina integrala, o jumatate de cana de fasole din conserva, scursa, un sfert de avocado maruntit, o mana de frunze de salata, doua linguri de salsa sau pesto din comert

Cina (450 calorii)
-paste dintr-o cana de paste integrale fierte, 100 de grame de creveti prefierti si curatati, o cana de dovlecei taiati cubulete, doi catei de usturoi, cateva frunze de busuioc, o lingura de ulei de masline
-un meniu sushi de la un restaurant japonez (in functie de preferinte)
-salata din cate o treime de ardei rosu galben si verde taiat cubulete, o jumatate de ceapa mica tocata, o lingura de ulei de masline, o jumatate de conserva de fasole fiarta, un sfert de ardei iute maruntit, doua tortillas din faina integrala incalzite
-un file de somon pe gratar cu patru rosii cherry si salata verde

Gustari (150 calorii)
- doi morcovi taiati sub forma de bahete cu o lingura de hummus
- o felie de cascaval si 4 biscuiti sarati
- o mana de stafide
- un iaurt grecesc degresat cu o mana de afine
- o cana de capsune feliate
- 10 migdale si un mar mic
- o jumatate de cana de sorbet
- o banana