Cum "pacalim" zaharulNutritie sanatoasa

Zaharul nu mai este ingredient doar in dulciuri, apare pe etichetele a multe alte alimente, unele la care putini s-ar fi gandit. Si, de multe ori, in cantitati ingrijoratoare.

Problema nu sta in gustul dulce, nu e rau sa iti placa dulcele, ci la cantitatile de zahar pe care le consumam inconstient.

Cum ar arata o zi fara zahar? Amara? Acra? Iute? Nu neaparat! Poate fi tot dulce, cu ajutorul indulcitorilor. Unii naturali, altii bunii, altii mai putin buni. Unii chiar periculosi.

Cititul etichetelor nu este un "sport" practicat in masa, asa cum ar trebui sa fie. Si, din nefericire, alimente uzuale pe care le consideram sanatoase ajung sa ne alimenteze cu zahar rafinat si indulcitori artificiali.

Iata cateva alimente care contin aceste substante si alternativele sanatoase.

Iaurt

Rau: iaurturi cu fructe, iaurturi cu cereale sau iaurturi cu arome din comert. Toate contin zahar sau indulcitori si, de cele mai multe ori, si conservanti.

Mai bine: un iaurt natural la care adaugati o lingura de dulceata sau gem de casa, sau o lingura de miere sau sirop de agave.

Cel mai bine: iaurt natural la care adaugati o lingura de fructe proaspete, taiate cubulete sau facute pireu.

Cereale

Rau: toate cerealele din comert care contin zahar, indulcitori, coloranti artificiali si arome (pufarini, pufuleti, cereale pentru mic dejun, in pungi sau cutii).

Mai bine: cereale expandate din comert indulcite cu suc concentrat de mere sau granola facuta in casa, indulcita cu miere.

Cel mai bine: cereale integrale, expandate sau sub forma de fulgi, la care puteti adauga fructe deshidratate, nuci sau alune.

Dressing pentru salata

Rau: toate plicurile, cutiile, borcanele din comert, care contin cantitati impresionante de zahar, indulcitori, grasimi saturate (maioneze), emulsificatori si conservanti.

Mai bine: variantele naturale si cu ingrediente organice din comert, fara indulcitori si E-uri.

Cel mai bine: sosuri si dressing-uri facute in casa.

Gemuri

Rau: gemuri, dulceturi sau jeleu de fructe indulcit cu indulcitori, mai ales cu sirop de porumb bogat in fructoza.

Mai bine: Gemuri sau dulceturi indulcite cu zahar brut sau suc concentrat din fructe.

Cel mai bine: silvoita (prune fierte indelung, fara niciun adaos) sau fructe proaspete facute pireu.

 

 

Surse: aici.