Cu Rina 90 la gratarTipuri de diete

Iesirile la gratar cu prietenii pot fi considerate un adevarat calvar pentru persoanele aflate la dieta. Tentatii, comentarii, insistentele de tip "da' gusta si tu putin".

Totusi, puteti iesi cu prietenii si daca urmati o anumita dieta. Totul sta in alegeri, vointa si un minim de pregatire. Si, ideal, in discretie. Daca va laudati ca sunteti la "dieta, cura de slabire, slabire", toata lumea va numara imbucaturile, mai ales daca nu sunteti doar cu prieteni apropiati.

Dieta Rina 90 este una din cele mai permisive si, desi permite mancarea unei game largi de alimente, cheia sta in asocierea lor si disocierea grupelor principale. In cadrul dietei Rina 90 saptamana are opt zile si este formata din doua ture complete de zi de proteine, zi de amidonuri, zi de carbohidrati si zi de vitamine.

Daca urmati aceasta dieta puteti accepta invitatia la gratar. insa trebuie sa calculati ziua in care veti fi si sa va ganditi ce anume veti manca.

Rina 90, pe scurt, presupune consumul pana la ora 12 doar al fructelor iar mesele de la pranz si de seara trebuie sa fie din categoria proteine, amidonuri, carbohidrati sau vitamine.

Proteine

Nimic mai usor, daca sunteti in ziua de proteine. Carnea poate fi consumata fara probleme, alaturi de o salata din frunze verzi sau din legumele permise. Incercati sa va tineti departe de sosuri (mai ales maioneza sau branza-desi sunt tot pe baza de proteine, au un continut ridicat de grasimi). Daca va doriti sa "ungeti" cu ceva carnea, puteti opta pentru un mujdei usor, facut doar cu apa.

Chiar daca va face cu ochiul si este permisa, ar fi indicat sa sariti peste felia de paine. Mai bine inca o aripioara.

Carnea recomandata este cea alba, de preferat de pui sau curcan. Sau peste. Dar daca poftiti la o carne de porc, ar fi bine sa fie un cotlet (chiar daca e mai uscat) sau pulpa fara grasime. Ceafa are deja prea multa grasime, iar fleica este exclusa.

Amidonuri

Ziua de amidonuri poate fi tinuta destul de usor la gratar daca va inarmati cu vointa si... cartofi. Desi sunt prmise destul de multe leguminoase, cartofii sunt cei mai la indemana. Copti pe disc, in jar sau pe gratar, sunt deliciosi. Pont: cartofii medii pot fi tinuti cateva minute in apa clocotita cu sare, acasa. Iar cand ii puneti pe gratar faceti-o dupa ce s-a fript carnea, pentru a la conferi aroma delicioasa.

Cartofii pot fi asezonati cu salata sau alte legume la gratar, dar si cu un mujdei usor.

Carbohidrati

Daca ceilalti mananca fripturi, puteti sa optati pentru o "shaorma" cu rucola, sfecla rosie, castraveti murati si salata verde, intr-o lipie ce poate fi incalzita pe gratar. Sau, daca aveti disc, puteti face o "pizza de gratar", cu ierburi aromate. (puteti framanta un aluat din faina integrala, putina apa, putin ulei, sare si bicarbonat. Si va puteti gandi la masa de seara, la care va veti putea delecta cu tort, inghetata sau prajituri si ciocolata neagra.

Vitamine

In ziua de vitamine, fructele si legumele intra in meniul fiecarei mese. Pe langa salata, puteti pregati dovlecel, ceapa, ardei sau chiar felii de mar la gratar. Pe langa aportul crescut de vitamine si minerale din aceasta zi, unul din principalele avantaje e faptul ca puteti manca din doua in doua ore.

Desi va fac cu ochiul berea sau sucurile din comert, ar fi indicat sa va rezumati la apa, pentru a obtine rezultate cat mai bune. Daca sunteti la ziua de vitamine, va puteti prepara de acasa suc din fructe sau legume, insa acesta constituie o masa.

Si daca tot sunteti in natura puteti face miscare. Va jucati cu mingea, mergeti sa cercetati imprejurimile, poate chiar faceti o drumetie.

 

 

Pofta buna si slabire sanatoasa!