Combinatii alimentare corecte pentru a slabi eficientNutritie sanatoasa

Va tot intrebati ce dieta sa tineti pentru a scapa de surplusul de kilograme? Fiecare organism reactioneaza altfel la dietele drastice, insa o slabire naturala si frumoasa, fara riscul efectului yo-yo are loc daca faceti alegerile corecte in combinarea alimentelor si cresteti numarul orelor de sport saptamanale (sau incepeti sa faceti si miscare).

Combinatiile alimentare corecte, mesele servite la timp, in ordinea corecta fac parte dintr-un plan mai complex, care ajuta la imbunatatirea digestiei, o mai buna absorbtie a nutrientilor, dar si scaderea in greutate.

Nu trebuie sa renunti la alimentele care iti plac

Aceasta este una din cele mai mari temeri ale persoanelor care vor sa slabeasca: ca trebuie sa renunte la micile placeri. Prin alegerea acestui tip de alimentatie, care urmareste combinarea corecta a alimentelor, pot fi consumate aproape toate alimentele. Doar ca nu pot fi combinate haotic, ci dupa o anumita schema.

Anumite alimente ajuta la eliminarea grasimilor din organism, altele curata sistemul digestiv, unele elimina placa depusa pe intestine.

Anumite combinatii de alimente sunt chiar toxice pentru organism. Multe alimente combinate in timpul unei singure mese, de exemplu. Combinatiile clasice, friptura cu pireu de cartofi, peste pane cu cartofi prajiti sau ochiuri cu bacon, branza si paine toast, la care se mai adauga si un desert sunt aproape periculoase. Si pentru silueta, si pentru sanatate.

Cheia este ca alimentele sa stea cat mai putin in organism. De aceea, nu se combina alimente care se digera greu, sau cu timpi diferiti de digerare, decat daca se ajuta reciproc.

Grupe alimentare

Alimentele se impart in 5 grupe alimentare mari: proteine, carbohidrati, fructe, grasimi si legume.

Proteine

Proteinele se obtin din carnuri, lactate, oua, leguminoase si unele nuci. Pentru a fi digerate, acestea necesita prezenta pepsinei si a acidului hidrocloric. Proteinele sunt foarte complexe, se digera greu, iar legumele si frunzele verzi ajuta la grabirea procesului. E preferabil ca proteinele sa nu fie amestecate intre ele. O masa de proteine ar trebui sa aiba la baza ori carne, ori lactate, ori oua.

Carbohidrati

Alimentele din aceasta categorie au nevoie de o “atmosfera” bazica sau alcalina pentru a se digera complet, astfel ca in saliva este secretata ptialina, care ajuta procesul. Carbohidratii nu se combina niciodata cu proteinele deoarece au nevoie de substante cu efecte opuse pentru digerare.

Fructe

In esenta, fructele sunt carbohidrati, insa unele sunt acide, altele dulci. Fructele nu se amesteca cu alte tipuri de alimente. Sunt foarte sanatoase, dar consumate ca si gustare sau masa in sine.

Legume

Legumele se impart in doua categorii mari, fara amidon si cu un continut redus de amidon. Ambele tipuri pot fi combinatte cu proteine sau carbohidrati, insa unele se potrivesc mai bine cu o categorie, altele cu cealalta.

Grasimi

In functie de provenienta, grasimile pot fi vegetale sau animale. Nu sunt interzise, ca in alte diete, insa se recomanda consumul lor cu precautie si in cantitati moderate. Prezenta in alimentatia zilnica este necesara pentru buna desfasurare a activitatii, insa grasimile vegetale sunt mai sanatoase. Cele mai bune grasimi sunt cele mono si poli-nesaturate.

Reguli

Nu se combina proteine si carbohidrati – daca o baza si un acid se combina in stomac digestia se ingreuneaza si se ajunge la procesul de fermentare in stomac, ceea ce poate duce la gaze, balonare.

Nu combinati proteine mai ales cu amidon, in cadrul aceleiasi mese. Aici se pot face mici exceptii, dar doar in cazul carnii albe (pasare, peste, porc slab), care se poate combina cu cereale integrale.

Nu combinati fructele cu alte grupe alimentare – fructele se mananca simple, in diverse combinatii sau sub forma de salata de fructe si trebuie sa constituie o masa in sine sau o gustare.

Nu consumati lapte in timpul mesei – laptele poate fi baut doar ca si gustare sau poate acompania cafeaua sau ceaiul. Contrar indicatiilor de a-l consuma cu cereale, la micul dejun, laptele are si proteine, si grasimi, iar cerealele sunt carbohidrati.

Nu mai consumati racoritoare din comert – bauturile carbonatate, mai ales, sunt pline de zaharuri si conservanti, coloranti, potentiatori de gust.

Nu consumati desert imediat dupa masa – nimeni nu interzice cate o prajitura, din cand in cand. Insa incercati sa alegeti una fara grasimi trans, cu zahar brut in loc de varianta rafinata si este foarte important ca aceasta sa fie consumata la macar o ora dupa masa.

Nu consumati alcool – Pe langa numarul mare de calorii, alcoolul da peste organismul. Daca va e pofta de un cocktail, limitati-va la un pahar (mic) de vin sau chiar la un ceai verde.

 

 

 

 

Surse: aici si aici.