Combinatie de primavara idealaAlimente

Primavara si-a intrat in drepturi si incepem sa dam jos din hainele care au ascuns cu succes peste iarna colaceii si aripioarele. "Stratul suplimentar" trebuie dat si el jos. Iar miscarea si masajul nu sunt de ajuns, avem nevoie si de o dieta adecvata.

Daca grasimea nedorita a tinut de cald peste iarna, e timpul ca aceasta sa dispara, sa lasam soarele sa ne incalzeasca!

Cum nu se face primavara doar cu o floare, nu e suficient sa scoatem o masa sau sa renuntam la o placere alimentara. Trebuie sa adoptam o dieta variata si sanatoasa, care sa asigure toti nutrientii necesari si, in acelasi timp, sa furnizeze energie si sa nu ingrase. Iata cateva alimente care pot fi combinate cu succes pentru a indeplini toate cerintele.

Capsune

Continutul ridicat de fibre, faptul ca sunt in toate pietele si supermarketurile, gustul placut si versatilitatea le face candidatele ideale pentru dieta de primavara. Un studiu care a durat doi ani si ale carui rezultate au fost publicate in Journal of Nutrition arata ca persoanele care au consumat zilnic un plus de 8 grame de fibre la o dieta de 1000 de calorii pe zi au slabit, in medie, cu doua kilograme mai mult decat cele care au scazut cantitatea de fibre.

O cana de capsune are 3 grame de fibre, o cantitate uriasa de vitamina C si antioxidanti care mentin pielea tanara si frumoasa.
(desi sunt fructe, capsunele se pot combina cu frunze verzi, precum salata verde, spanac sau ruccola)

Oua

Ouale au un continut ridicat de proteine, care confera satietate si ajuta la dezvoltarea musculaturii. Cei care consuma oua la micul dejun se simt satui pentru mai mult timp si slabesc de doua ori mai repede decat cei care consuma acelasi numar de calorii, insa din sandvis sau covrigi.
(oul poate fi fiert sau copt, ori prajit intr-o tigaie care nu necesita ulei. Il puteti consuma si sub forma de omleta sau papara)

Frunze verzi

Pietele sunt pline de salata, spanac, leurda, loboda, nasturasi, macris. Cu un continut ridicat de apa si fibre, dar cu putine calorii, salatele din frunze verzi consumate ca si fel principal la masa pot reduce cu 12% totalul de calorii consumat, insa cresc procentul de nutrienti (conform unui studiu desfasurat pe Penn State). Daca nu sunteti consumatori de salata, ciorbele si borsurile din frunze verzi sunt delicioase, iar consumul unui bol de supa inaintea felului principal scade cu pana 20% numarul caloriilor consumate la o masa.
(frunzele verzi se pot combina cu orice leguma sau radacinoasa si pot fi asezonate cu vinegreta sau chiar cu sos de branza)

Ciuperci

Dipa denumirea generica de ciuperci stau o multitudine de tipuri. Ghebe, hribi, galbiori, champignon, shitaki, urechi de lemn, bureti iuti, pleurotus sunt doar cateva dintre ele.

Ciupercile au gust si textura asemanatoare cu ale carnii, dar numai o mica parte din caloriile carnii rosii sau ale celei grase. Studiile arata ca persoanele care consuma aperitive sau primul fel pe baza de ciuperci, se simt la fel de satule ca atunci cand ar fi mancat o friptura.
(ciupercile pot fi consumate sub forma de supa-crema, coapte, umplute, la gratar, tocana sau doar sotate)

 

Includeti aceste alimente in dieta zilnica si incercati, in timp, sa inlocuiti alimentele care nu va ajuta in procesul de slabire si care va afecteaza silueta.

 

 

 

Surse: aici.