Ce se intampla atunci cand incetezi sa mai numeri caloriile?Cum slabesc sanatos?

Numaratul caloriilor este o masura foarte buna de monitorizare a alimentelor consumate, mai ales pentru persoanele pofticioase, care cad usor prada tentatiilor. Uneori, numaratul caloriilor e benefic. Alteori... nu.

Daca ati numarat caloriile o perioada indelungata, atunci stiti sa estimati cam cate calorii puneti in farfurie si ar trebui sa va fi intrat deja in reflex sa spuneti STOP la timp.

Iata de ce ar trebui sa renuntati la numararea caloriilor. Atentie, faceti acest pas doar daca aveti incredere in vointa proprie si daca stiti ca puteti face fata obiceiului de a scoate carnetelul.

Dispare presiunea

Atunci cand numari caloriile, un baton de ciocolata trebuie sa inlocuiasca o masa, ca numar de calorii. Dupa ce renunti la obiceiul de a numara caloriile, stii deja acest lucru, dar dispare si stresul ca nu poti consuma alimentul respectiv. Iti permiti sa cumperi un baton de ciocolata, poate chiar si umplut cu arahide si caramel, insa subconstientul te va face sa te limitezi la un singur baton sau chiar la jumatate.

Redescoperi mancarea

Fara stresul de a numara caloriile, acum te poti bucura de mancare. Poti savura ceea ce ai in farfurie (tot obisnuinta iti spune cat sa pui in farfurie si ce anume, cum sa combini alimentele), dar poti simti din nou aroma, texturile, placerea de a mesteca si gustul adevarat al mancarii.

Placerea unei discutii la masa

In timpul dietelor e destul de naplacut sa iesi la restaurant. Pentru ca nu ai gatit tu, esti destul de stresat de proportia ingredientelor si felul in care au fost gatite. Nemaifiind dependenta de numarul de calorii, poti savura cu adevarat o iesire si o discutie interesanta.

Obisnuinta va face sa nu sari calul cu ceea ce comanzi, insa nu vei mai vedea o alegere sanatoasa ca pe o obligatie, ci ca pe ceva placut.

Vei slabi

Obiceiurile sanatoase bine cultivate raman acolo. Dupa ce renunti la numararea caloriilor poti continua sa slabesti. Cei care chiar calculeaza cu strictete obisnuiesc sa se limiteze la anumite legume, carne la gratar sau salate, cateva fructe si nuci. Obiceiurile raman, insa te vei putea bucura si de placerea mancarurilor gatite, ceea ce va duce la un sentiment de implinire. Iar asta va face ca vointa si dorinta de a nu strica rezultatele deja obtinute sa castige batalia cu tentatiile.

Mai multa energie

Timpul pe care il petreceai inainte cantarind si notand poate fi utilizat in alt scop. In loc de o jumatate de ora pe carnetel sau cu nasul in telefon, pe aplicatia cu care tii evidenta, te poti plimba, poti alerga, poti trai.