Ce mancam in aeroport?Nutritie sanatoasa

Drumurile cu avionul ne scutesc de mult timp pierdut cu orice alt mijloc de transport, pe distante lungi. Insa regulile de securitate, care cer prezentarea in aeroport cu mult timp inaintea zborului, intarzierile, ferestrele dintre legaturile aeriene fac ca de multe ori ora mesei sa ne prinda in aeroport sau chiar in zbor.

Pe cursele de linie cu zboruri mai lungi, in avion se primesc gustari sau chiar mese adevarate, echilibrate si satioase.

Dar ce facem atunci cand avem de petrecut mai multe ore in aeroport sau in aer, in curse low-cost sau care nu ofera decat batoane nesanatoase de ciocolata?

Doar aeroporturile mari au restaurante "adevarate", in care se poate manca decent. Restul ofera in general sandvisuri sau mancare de tip fast-food.

Ce facem in aceasta situatie? Ne pregatim de acasa.

Bagajul de mana poate contine doar o serie de alimente, preambalate. Si in niciun caz lichide. 

Nuci si alune

O gustare sanatoasa poate consta intr-un mix de nuci si alune. De preferat, crude. Neprajite, nesarate.

Nuci, caju, migdale, macadamia, arahide, seminte de floarea soarelui sau dovleac, seminte de pin sau samburi de caise, toate acestea pot constitui o gustare satioasa, calorica, bogata in grasimi benefice pentru organism. Totusi, nu va intindeti foarte mult, ganditi-va ca intr-o mana de nuci si alune intra peste 200 de calorii.

Puteti opta si pentru fistic, insa trebuie sa-l alegeti pe cel decojit.

Fructe deshidratate

Este esential sa alegeti fructele deshidratate, nu variantele confiate. Cele din urma sunt trecute printr-o succesiune de siropuri cu diferite concentratii de zahar, ceea ca duce la o crestere rapida a glicemiei. 

Puteti pune intr-o punga stafide, goji, merisoare, caise sau prune uscate, felii de mar, para sau ananas deshidratat. 

Persoanele cu o digestie rapida trebuie sa aiba in vedere si efectul laxativ al fructelor deshidratate, datorita continutului ridicat de fibre, dar si faptul ca zaharurile sunt concentrate.

Biscuiti

Biscuitii sunt o varianta, o alternativa de luat in calcul in cazul in care se instaleaza foamea. Ideal ar fi sa aveti pregatita o punga de biscuiti integrali, indulciti cu suc de fructe sau miere, nu cu zahar. Sau optati pentru biscuiti sarati sau aromati cu diverse ierburi aromatice.

In functie de regulile fiecarui aeroport, de tara in care va aflati si cea spre care va indreptati, puteti opta si pentru fructe sau chiar sendvisuri preparate de acasa. Nimic nu se compara cu o bucata de carne pe gratar cu salata, intr-o lipie, insa fiecare are preferintele sale.