Ce cantitati de lipide trebuie sa consumam?Nutritie sanatoasa

Alimentatia sanatoasa nu trebuie sa contina un aport de lipide mai mare de 30% din aportul energetic total zilnic. Din acestea, mai putin de 10% vor fi furnizate de acizii grasi saturati, 10% de acizii grasi mononesaturati si 10% de acizii grasi polinesaturati.

Cata grasime putem consuma? Astfel ar suna o curiozitate a unui gurmand indragostit de carne, peste, lactate si oleaginoase.

In ultimii zece ani, studiile efectuate au dus la concluzia ca un consum de 1-2 g/zi de acizi grasi polinesaturati este bun pentru mentinerea starii de sanatate. S-a aratat ca acizii grasi polinesaturati au un efect benefic si in unele boli, cum ar fi artrita reumatoida si dermatita atopica.

Se pare ca pestele consumat de doua ori pe saptamana are rolul de a reduce mortalitatea de cauza coronariana, iar consumul de alimente bogate in acizi grasi polinesaturati omega-3 reduce riscul de mortalitate cardiovasculara la cei care au avut deja un eveniment cardiovascular.

Un aport crescut de lipide conduce la aparitia dislipidemiilor, care se asociaza cu un risc mare de aparitie a bolilor cardiovasculare.

Sfaturi practice

Se recomanda un consum moderat de lipide in alimentatie, datorita multiplelor consecinte negative ale unei diete bogate in lipide (crestere ponderala, ateroscleroza, etc.).

Aportul de lipide saturate trebuie sa fie sub 10% din consumul energetic zilnic.

Dieta echilibrata se bazeaza pe aportul de grasimi in special din surse vegetale, alaturi de carnea de peste si lactate.

Un rol important revine calitatii lipidelor consumate, alimentele bogate in acizi grasi polinesaturati avand efecte protectoare cardiovasculare.

 

 

 

Surse: aici.