Budinca de mei, 8+Retete sanatoase

Diversificarea alimentatiei bebelusilor este o adevarata aventura, mai ales pentru mamele aflate la primul copil. Din dorinta de a oferi mancarurile pe care le indragesc cei mici, mamicile intra intr-o "bucla" de 3-4 feluri din care nu mai reusesc sa iasa. 

O alimentatie cat mai diversa e cheia catre o imunitate crescuta si un apetit sanatos.

Laptele cu orez sau cu taitei pe care multi parinti il ofera copiilor pe post de cina sau gustare poate fi inlocuit cu succes de budinca de mei.

Meiul este o cereala versatila, ieftina si o alegere mult mai buna decat pastele din faina alba de grau sau orezul alb.

O cana de mei fiert (aproximativ 175 g) are cam 200 de calorii, 2 g de gasimi, 41 g carbohidrati, 2 g fibre si 6 g proteine.

Meiul este bogat in magneziu, fosfor, zinc, cupru si mangan, niacina si folati.

Cum se procedeaza pentru a obtine o budinca de mei sanatoasa si gustoasa?

Meiul decorticat se spala in 3-4 ape caldute si se pune la fiert respectand proportia 1/3 – o portie de mei, 3 de apa. Se fierbe la foc mic pana cand apa se evapora, apoi se adauga doua portii de lapte fierbinte si o mana de fructe uscate – stafide, coacaze, curmale, prune sau caise deshidratate maruntite. Amestecul se fierbe inca 10 minute la foc foarte mic, mestecand frecvent, pentru a nu se prinde.

Adaugati doar fructe uscate pe care le-ati mai utilizat in meniul copilasului. 

 

Surse: Nutrition Data