Alimente pentru minteAlimente

Extract de ginseng? Ulei de peste? Fructe de padure? Cafea? Lecitina? Tu de care dintre aceste variante ai auzit ca ar fi cel mai bun aliment pentru a te ajuta sa te concentrezi mai usor?

Daca acorzi prea multa incredere reclamelor, ajungi sa crezi ca o pastiluta iti poate rezolva toate problemele, de la cresterea puterii de concentrare pana la marirea capacitatii creierului de a procesa informatiile.

Dar chiar functioneaza? "Pastilele-minune" nu exista, insa exista alimente care, pe termen lung, ar futea ajuta.

Iata o lista de "alimente inteligente", care iti pot fi de folos, daca sunt consumate frecvent.

Cafeina te mentine in alerta

Nu exista nicio metoda de crestere a IQ-ului si niciun curs care sa te faca mai destept, insa anumite substante te pot ajuta sa fii mai vigilent si sa observi mai usor anumite detalii. Si una din aceste substante e cafeina. Aceasta se gaseste in cafea, ciocolata, bauturi energizante, anumite suplimente alimentare. Totusi, efectele sale sunt pe termen scurt. Iar un consum exagerat de cafeina poate dauna grav, provocand tremor si agitatie.

Zaharul agita

Zaharuleste sursa de energie preferata a creierului; nu zaharul de masa, ci glucoza, substanta obtinuta din procesarea zaharurilor si carbohidratilor pe care ii mancam. De aceea, un pahar de suc sau o prajitura ne pot ajuta memoria, gandirea sau alte abilitati mentale. Dar pe termen scurt. Excesul de zahar duce la cresterea glicemiei, pe de alta parte, dar poate provoca si afectiuni stomatologice, cresterea indicelui de masa corporala.

Micul dejun e cel mai important

Prima masa din zi trebuie servita cat mai repede, dupa trezire si in niciun caz nu trebuie sarita. Studiile arata ca un mic dejun echilibrat ajuta la imbunatatirea memoriei de scurta durata si atentia. Studentii si elevii care mananca dimineata se mentin mai focusati, iar cei care consuma cereale integrale, lactate si fructe mentin aceasta stare pentru o perioada mai lunga. Totusi, cei care mananca prea mult au toate sansele sa se moleseasca.

Pestele chiar e un aliment pentru creier

Acesta nu e doar mit, e realitate, demonstrata stiintific. Bogat in acizi grasi omega-3, pestele este un aliment care nu trebuie sa lipseasca din meniul saptamanal. Sansele de a dezvolta dementa sunt mai mici la consumatorii de peste, precum si riscul de AVC si declin mintal. Pe masura inaintarii in varsta, memoria are mai putin de suferit la consumatorii de peste. Pentru o minte vesnic tanara e indicat sa consumati macar doua portii de peste saptamanal.

Nucile si ciocolata sunt bune

Nucile chiar au forma unui creier. Si pe buna dreptate se spune ca sunt utile acestui organ. Vitamina E si antioxidanti cu gust bun si usor de procurat. Iar daca la o mana de nuci adaugam si o patratica de ciocolata bogata in cacao (minim 70%), avem toate sansele sa amanam declinul cognitiv dat de imbatranire.

Avocado si cereale integrale

toate organele depind de sistemul circulator. La fel si creierul, dar si inima. O dieta bogata in cereale integrale si avocado reduce riscul aparitiei afectiunilor cardiace si scad colesterolul "rau". In plus, ambele alimente sunt gustoase, iar cerealele integrale ajuta si la mentinerea unui sistem digestiv "ca ceasul".

 

Surse: WebMd.