Alimente care te ajuta sa slabesti in continuareCum slabesc sanatos?

Slabirea nu e o stiinta exacta. Si, cu siguranta, nu e un proces prin care sa treci de capul tau, mai ales daca exista vreo afectiune asociata. Cum kilogramele s-au depus in timp, nici pierderea lor nu se poate de azi pe maine, desi ar fi visul multor doamne si domnisoare.

Sa spunem ca reusesti sa slabesti, o perioada. Apoi, desi nu “trisezi” si respecti indicatiile nutritionistului nu se mai misca acul de la cantar. Bine ca nu urca, dar de ce nu coboara?

Perioadele acestea se numesc “platou” si sunt necesare organismului pentru a se obisnui cu noua greutate. O noua greutate (cateva kilograme in minus) inseamna metabolism bazal nou, inseamna alte nevoi pentru functionarea normala. Nevoi mai mici, potrivite unui corp mai mic. Si dieta trebuie ajustata – portii putin mai mici, calorii mai putine. Nu cu mult, dar suficient cat sa nu va ingrasati la loc.

Bun, se acomodeaza organismul. Dar cum il determinam sa se puna din nou pe slabit? Exista cateva alimente care va pot ajuta. Discutati cu nutritionistul, astfel incat sa le intoduceti in meniu.

Curmale si cirese

E in natura umana sa iti doresti ceva doar pentru ca stii ca nu poti avea. E valabil si in diete. Dar “vinovatul” e un hormon care declanseaza mecanismul care iti poate darama muntele de vointa – corticotropina. Organismul citeste deprivarea de alimente ca pe o sursa de stres, iar noi ajungem sa tanjim dupa junk-food si dulciuri pentru a compensa. Asta nu inseamna ca si trebuie sa cedezi.

E suficient sa servesti o gustare sanatoasa, iar cea mai gustoasa si nutritiva care imi vine in minte e curmale umplute cu migdale; sau cirese pudrate cu cacao. Asigurati-va ca nu aveti o cantitate mare la indemana. Daca ati cumpara un pachet de biscuiti pentru a va satisface pofta, nu va puteti opri dupa primul, extrem de greu dupa al doilea si, in cele mai multe cazuri, dupa ce e goala punga. Deci? Curmale si cirese sa fie!

Oua, migdale, pui si iaurt

Dietele bogate in proteine impiedica pierderea din masa musculara, in dietele tinute pe termen scurt (cele care au si efectul yo-yo cel mai puternic). Sportivii care trebuie sa se incadreze la o anumita categorie cresc cantitatea de proteine din alimentatie in detrimentul grasimilor. Daca faceti miscare in mod regulat, muschii au nevoie de proteine pentru sustinere si pentru a se pierde din masa grasoasa. Incercati sa adaugati in alimentatie doua albusuri fierte, 15 migdale sau o felie de piept de pui la gratar. Sariti peste dulciuri/deserturi si inlocuiti-le cu un iaurt grecesc.

Fructe de padure, mere, broccoli, anghinare

Ce au in comun aceste alimente? Fibre. Fibre satioase, care nu fac ca foamea sa se instaleze la doua ore dupa masa si ajutat sistemul digestiv sa lucreze intr-un ritm moderat. Pe termen lung, aveti doar de castigat. Fibrele continute mai au un rol: cresc sensibilitatea la insulina, ceea ce inseamna ca ajuta la impiedicarea organismului sa stocheze surplusul de zaharuri consumat ocazional. Adaugati in alimentatia zilnica zmeura sau mere, pere. Garnisiti carnea cu broccoli sau anghinare. 

Grapefruit

Daca acul cantarului nu se misca nicicum, apelati la grapefruit. E o gustare cu un continut ridicat de apa si foarte putine calorii. E satios, nu puteti manca mai mult de unul o data si, daca aveti nervi sa desfaceti pielitele albe si sa consumati doar partea roz sau galbena ardeti mai multe calorii decat mancati.

Un studiu arata ca daca se consuma zilnic un grapefruit sau se bea sucul continut de acesta, pe termen lung participantii au pierdut pana la 7% din masa corporala si au ajuns sa manance cu pana la 25% mai putin la o masa.

Incercati sa mancati cate o jumatate de grapefruit cu o ora inainte de pranz si o jumatate inainte de cina.

Chili – pudra de ardei iute

Capsaicina continuta de ardeii iuti este un redutabil ajutor in “platouri”, fiind exact imboldul de care are nevoie organismul pentru a incepe sa “arda” din nou. 

Adaugati putina iuteala in alimentatie (peste oua fierte, peste salata, peste legumele gatite la abur sau chiar in limonada neindulcita).

 

Surse: aici.