9 secrete pentru un abdomen mai supluCum slabesc sanatos?

Sa ridice mana persoanele care s-au gandit macar o data la cele trei dorinte pe care Pestisorul de Aur ar trebui sa le indeplineasca, dar l-ar prinde. Mainile jos! Sa ridice mana persoanele care au pe lista de doleante si “un abdomen suplu”, “sa dispara grasimea de pe burta” sau curajoasele care cer “patratele”.

Ei, bine... Pestisorul  de Aur se pare ca se lasa prins doar in povesti. Dar puteti apela la o serie de secrete si trucuri care sa va ajute in indeplinirea dorintei.

Imbunatatirea posturii

Faceti un test, in timp ce stati pe scaun. Puneti mana stanga pe abdomen. Acum indreptati spatele. Ce spuneti? Simtiti diferenta? Aceasta diferenta se si vede. Cu cat aveti o postura mai frumoasa, cu spatele drept si umerii trasi, cu atat si abdomenul e mai intins.

Ca sa va dati seama ce presupune o postura corecta: cand stati in picioare, urechile trebuie sa se alinieze cu umerii, umerii cu soldurile, soldurile cu genunchii, genunchii cu gleznele. Iar tricoul sau bluza trebuie sa stea pe umerii deschisi de parca ar fi pe umeras. Si nu strica nici sa “sugeti” burta, adica sa trageti abdomenul catre spate.

Exercitii pentru intreg corpul

Atunci cand aveti timp sa mergeti la sala sau sa faceti acasa cateva exercitii, nu va concentrati doar pe abdomen. Cautati exercitii pentru toti muschii. Un abdomen mai ferm este pus in valoare de un corp mai ferm, in intregul sau.

Exercitiile Pilates lucreaza tot corpul. Chiar daca par prea usoare si ineficiente, nu le intrerupeti. Curand, veti incepe sa vedeti rezultatele. Nu ati mai facut sport? Pentru toate exista un inceput. Doar ca trebuie sa incepeti usor, fara sa va suprasolicitati.

Canoe

Cine nu si-ar dori sa aiba timp pentru plimbari pe un lac albastru, intr-o canoe? Nu e totul pierdut, puteti simula o plimbare in canoe. Chiar si la birou, sau pe scaunul din sufragerie, cand va uitati la un film. Posturae ceacorecta? Imaginati-va ca tineti o padela cu ambele maini. Vasliti intai pe partea stanga, apoi pe partea dreapta. Iar pe stanga, din nou pe dreapta. Abdomenul incordat! Bateti apa pe expiratie, schimbati pozitia pe inspiratie.

Dupa ce dati un tur de lac va odihniti un minut si mai incercati inca unul.

Leaga siretul

Pentru cei care se pot apleca sa-si lege sireturile fara sa indoaie genunchii nu are niciun farmec acest exercitiu. De fapt... il puteti face fermecator daca din pozitia usor departat, cu mainile ridicate la nivelul pieptului incercati sa ajungeti la sireturi. Prin ridicarea picioarelor, alternativ, nu prin indoirea trunchiului.

Zip up

Aceasta miscare cunoscuta in Pilates este foarte eficienta si nu presupune niciun grad de dificultate... aparent. Stati in picioare, cu mainile ridicate, palmele cuprapuse la nivelul pieptului, coatele la 90 de grade fata de trunchi. Picioarele apropiate, cu varfurile usor departate.

Ca si cum ati trage un fermoar, apasati palmele spre podea si ridicati-va pe varfuri. Abdomenul incordat! Asa-i ca nu pare greu? Inchideti si deschideti “ fermoarul” de 20 de ori. Acum simtiti muschii care lucreaza?

Examinati dieta

Grasimea de pe abdomen nu poate fi eliminata prin exercitii. Nu in totalitate. Prin exercitii intariti muschii aflati sub stratul adipos. Insa pentru a scapa de “colac” e nevoie de o alimentatie corecta. Iar in acest caz, corect inseamna eliminarea a tot ceea ce presupune prajire (da, cartofii prajiti sunt obtinuti prin prajire, la fel ca si snitelele si chiftelele), grasimi trans (cam orice v-ar tenta din vitrina patiseriei), plus alimentele hipercalorice. 

Calculati-va metabolismul bazal – gasiti prin motoarele de cautare mai multe aplicatii si limitati-va la numarul de calorii indicat, minus 2-300. Daca vreti sa va mentineti, mancati cat zice aplicatia. Daca doriti sa slabiti trebuie sa faceti si mai mult sport sau sa mancati mai pune calorii. Iar ca rezultatele sa fie mai bune, ideal ar fi sa faceti si mai mult sport, sa si mancati mai putin (si alimente de calitate).

Minge 

O minge de fitness v-ar fi de mare ajutor. Aceasta se alege in functie de inaltime si greutate, si tot tinand cont de aceiasi indici se si umfla.
 Mingea poate inlocui cu succes scaunul de birou, prevenind astfel si durerile de spate. Tot de pe minge va puteti uita la un film, puteti manca sau puteti discuta cu prietenii. La inceput, in primele zile, s-ar putea sa uitati frecvent ca nu stati pe scaun si sa va dezechilibrati. Apoi organismul retine ca e nevoie de o pozitie corecta si o postura anume pentru a functiona la parametrii optimi, motiv pentru care muschii abdominali vor fi in permanenta incordati.

Scop realistic

Atunci cand ai in talie cat si la bust e absurd sa iti imaginezi ca vei ajunge ca Shakira. Este esential sa ai un scop, atunci cand pornesti intr-o astfel de calatorie. Si cel mai corect fata de tine insuti e sa fie un scop care poate fi atins. Nici prea repede si usor, dar nici extrem de greu. Poti, pentru inceput, sa iti propui sa scazi 5 centimetri. Sau sa incapi in jeansi fara se se “reverse” nimic cand te asezi.

Iar daca ai un copil mic, trebuie sa iti amintesti ca ai avut in pantec un “pepene”, iar acesta nu isi poate reveni instant. Trebuie sa ai rabdare, sa respecti indicatiile medicului si sa nu tii diete drastice cat timp alaptezi, ci sa mananci corect, cantitati mai mici si mese mai dese.

Rabdare

Fiecare actiune trebuie sa se desfasoare intr-un anumit ritm. Iar tu trebuie sa il respecti pe cel impus de organismul tau. Degeaba incerci sa gonesti, daca el are limitari de viteza destul de stricte. 

Asa cum burta nu ti-a crescut peste noapte, nici nu poate sa dispara la o pocnitura din degete. Nu e imposibil; sute, mii de oameni au reusit remodelari corporale spectaculoase, fara bisturiu. Insa e nevoie de vointa, determinare si multa rabdare.

 

Sursa: WebMD