9 alimente care tin de foameAlimente

Slabirea e o problema simpla de matematica. Pentru a reduce numarul kilogramelor, trebuie sa arzi mai multe calorii decat consumi. Aici nu exista nicio urma de indoiala. Ce mancati, insa, are cel mai mare impact asupra felului in care aratati. Si slabirea prin infometare nu e o solutie pe termen lung. Daca faceti parte din categoria care nu poate nici macar sa gandeasca atunci cand ii este foame, evitati aceasta senzatie cu ajutorul alimentelor satioase.

Nu plecati la supermarket nemancati si fara lista. Veti fi tentati sa cumparati mult mai multe alimente decat necesarul. Oricum, pe lista trebuie sa se gaseasca si urmatoarele produse:

Fasole

Ieftine, satioase, versatile, o sursa grozava de proteine. Fasolea este bogata in fibre si se digera incet, senzatia de foame fiind amananta pentru mult timp. Totodata, fasolea va impiedica sa mancati mai mult decat aveti nevoie.

Ingrediente pentru supa

Incepeti masa cu un bol de supa si veti manca mai putin din felul al doilea. Nu conteaza daca e supa clara sau supa crema, atat timp cat e o supa de baza, fara adaos de smantana sau unt. Ideal e sa nu depaseasca 150 de calorii per portie.

Ciocolata neagra

Daca vreti sa va desfatati cu o bucatica de ciocolata intre mese, alegeti una sau doua patratele de ciocolata neagra. Aceasta este mai satioasa decat varianta cu lapte.

Pireu de legume

Adaugarea de legume in dieta zilnica va poate ajuta sa “trisati” fara urmari dezastruase. Un hamburger nu a ucis pe nimeni, mai ales daca in loc de maioneza puneti pireu de conopida. Lasagna de legume poate fi la fel de gustoasa ca cea cu carne, daca e condimentata corect. Cu cat inlocuiti mai multe ingrediente cu legume sau pireu de legume, cu atat creste valoarea nutritiva a preparatului si scade numarul caloriilor.

Oua si carnati

Un mic dejun bogat in proteine va ajuta sa rezistati tentatiei gustarilor nesanatoase. Un studiu facut pe un grup de femei tinere obeze arata ca cele care au consumat 35 de grame de proteine (cu mult mai mult decat un mic dejun obisnuit) la micul dejun nu au mai avut senzatia de foame pana la pranz si s-au simtit satule imediat. Femeile au consumat un mic dejun de 350 de calorii, constand in oua si un carnat din carne de vita. Mai mult, la masa urmatoare, participantele care au consumat proteine au mancat mai putine grasimi si carbohidrati decat cele care la micul dejun au primit cereale cu lapte.

Nuci

O gustare sanatoasa pentru momentele cand sunteti pe fuga o reprezinta o mana de nuci. Nuci romanesti sau migdale, alune, arahide, nuci pecan. Toate sunt satioase. Desi sunt si foarte gustoase, e important sa le consumati in cantitati prea mari.

Mere

Chiar daca e mai comod sa beti un suc de mere sau un pireu, marul intreg e de preferat. Fructul contine mai multe fibre, iar mestecatul transmite un semnal catre creier, spunandu-i ca s-a mancat ceva consistent. Nu curatati coaja, in aceasta aflandu-se multi nutrienti. Spalata bine, da un plus de savoare fructului.

Iaurt

Indiferent daca il preferati pe cel grecesc sau traditional, iaurtul e un aliment care nu trebuie sa lipseasca din nicio dieta sanatoasa. Simplu sau asociat cu cereale, reprezinta o gustare usoara si satioasa.

Grapefruit

Acest fruct minunat va poate ajuta in curele de slabire, mai ales daca sunteti predispus la diabet. Cercetatorii de la Scripps Clinic, din San Diego, au demonstrat ca cei care au mancat o jumatate de grapefruit inainte de fiecare masa au pierdut in medie cate un kilogram si jumatate in 12 saptamani, fara nicio alta restrictie. Cei care au baut suc de grapefruit au avut aceleasi rezultate. Totusi, trebuie acordata o atentie deosebita acestui fruct, mai ales daca sunteti sub tratament cu anumite medicamente.

Cumparaturi istete

Cosul de cumparaturi trebuie sa contina proteine slabe, fructe si legume proaspete, cereale integrale. Nu este important sa slabiti rapid, ci sa pierdeti kilogramele intr-un ritm natural si sa fiti capabili sa mentineti rezultatul un timp cat mai indelungat.

Sursa: aici