8 Obiceiuri care fac rau inimiiMod de viata

Putini sunt cei constienti de riscurile la care inima este supusa cu fiecare pas, atunci cand viata pe care o duc nu poate fi considerata "sanatoasa". Un pahar de vin in plus? O zi in care nu ai facut cele 30 de minute de miscare? Niciun exces nu este uitat de inima.

Miscare inconstanta

Faci miscare? E normal. Dar daca stai la birou tot restu; zilei... e cam degeaba. Si reprezinta o problema, pentru inima. Ea are nevoie de mici "impulsuri" pe tot parcursul zilei. Macar o data pe ora trebuie sa te ridici si sa faci cateva exercitii, pentru a pune sangele in miscare. In loc sa suni sau sa trimiti mailuri colegului din celalalt birou, mergi pana acolo. In loc sa stai in pat sau pe canapea doua ore jumate, cat dureaza filmul, danseaza in timpul reclamelor, mergi pana la bucatarie sa bei apa sau pune pe pauza doar pentru a face cateva genuflexiuni. Sau fa cateva exercitii chiar in pat. Dar misca-te!

Sunt prea tanar

Inima nu are varsta pe care ti-o indica buletinul, ci varsta pe care i-o acorzi tu, prin stilul de viata adoptat. Si niciodata nu esti prea tanar sau prea batran pentru tensiune arteriala ridicata, colesterol si glicemie ridicata. 

Efectueaza anual analizele de rutina si nu te mai considera prea tanar pentru a ti se intampla ceva.

Bautura

O bautura pe zi nu strica nimanui (in afara de alcoolici, minori si alte persoane care au interdictie din diverse motive), insa fiecare mililitru de alcool consumat in plus poate avea efecte devastatoare, pe termen lung. De dragul unei vieti cat mai lungi, limitati-va la un pahar.

Dieta

Dieta nu este neaparat o perioada de timp in care mananci un anumit tip de mancare pentru a-ti atinge un scop (de slabire, de ingrasare, de detoxifiere, etc). Dieta trebuie sa fie un stil de a manca. Si e suficient sa aveti o rutina care sa contina alimente sanatoase, pentru a o considera dieta. In general, in functie de particularitati, nu ar strica sa mergeti o data pe an la un dietetician, dupa efectuarea analizelor de rutina, pentru a vedea ce ar trebui sa imbunatatiti.

Numare si masuri

Fiecare persoana ar trebui sa-si cunoasca cateva "numere". Si nu ne referim la numarul de telefon, cel la pantofi sau camasa. Ci grupa sanguina, nivelul colesterolului si al glicemiei, tensiunea arteriala. Daca o data iese modificat unul dintre aceste repere, ar trebui verificat dupa una-doua saptamani. Iar daca tot apare prea mare sau prea mic, ori daca fluctuatia e prea mare, refaceti analiza tot la doua-trei saptamani, in timp ce luati masuri pentru a rezolva cauza.

Grasimea de pe abdomen

In special grasimea de pe abdomen poate afecta inima. Si nu neaparat grasimea care se vede, cea pe care o poti apuca intre degetul mare si aratator, ci grasimea viscerala, cea care nu se vede. Centimetrul nu indica o talie de viespe? Nu e cu suparare, doar modelele tin sa aiba 60 de centimetri. Insa daca abdomenul are peste 90 de centimetri sau, mai rau, e mai mare circumferinta decat in zona sanilor sau coapselor, atunci trebuie sa iti faci programare la internist, cardiolog, dietetician si un abonament la sala.

Depresia

Atunci cant nu esti in "apele" tale, e greu sa faci lucrurile asa cum trebuie. Iar daca starea se prelungeste, nu ar strica sa incepi sa si vorbesti despre ce te apasa. Si nu ar fi de preferat cu vecina, ci cu un terapeut, o persoana care chiar te poate ajuta. Evident, si miscarea facuta organizat, intr-o sala bine dotata, cu un instructor care te motiveaza poate creste nivelul de energie. 

Fumat pasiv

Fumatorii isi asuma faptul ca fumeaza. Ei isi cumpara tigarile, le aprind si inhaleaza tot fumul nociv. Insa fumatorii pasivi sunt oarecum "obligati" sa suporte fumul altora. Ei bine, e timpul sa puneti piciorul in prag! Rugati-i pe cei din jur sa va respecte. Daca mai sunt fumatori in casa, rugati-i sa fumeze pe balcon, pe geam sau afara. Alegeti saloane de nefumatori atunci cand iesiti cu prietenii si rugati-i pe cei cu care impartiti masina sa aiba rabdare pana ajungeti la destinatie, sa-si aprinda abia atunci tigara.

 

Sursa: WebMd