7 alimente care ajuta vedereaAlimente

Bugs Bunny nu poarta ochelari in niciun episod. Vede perfect, iar acest lucru se datoreaza faptului ca mananca mai mereu morcovi. Putini sunt cei care, in copilarie, nu au fost incurajati sa manance morcovi pentru a avea o vedere perfecta. Totusi, exista alimente care ajuta si mai mult vederea

Stridiile

Stridiile sunt o sursa inestimabila de zinc. O singura stridie poate acoperi necesarul zilnic recomandat. Cum ajuta acest mineral vederea? Zincul ajuta organismul sa produca melanina, un pigment ce ajuta la protejarea ochilor de razele ultraviolete. De asemenea, incetineste progresul degenerescentei maculare, o boala oftalmologica in urma careia apare distrugerea vederii centrale.
Incercati sa nu consumati stridiile crude din cauza riscului contaminarii cu diverse bacterii. Alte surse de zinc sunt crabul, homarul, carnea de vita, porc si pui.

Oul

Galbenusul de ou are o reputatie proasta din cauza continutului de colesterol, insa are si luteina, un antioxidant care apara ochii de degenerescenta maculara si cataracta. Luteina este mai usor asimilata din oua decat din orice alt aliment ce o contine. Ouale provenite de la gainile crescute la sol, cu mancare naturala, sunt mai bogate in luteina. O alta sursa de luteina o reprezinta spanacul, salata, varza, dar si alte legume cu frunze verzi.

Kale

Pe langa luteina, frunzele de varza kale au si un continut ridicat in zeaxantina, antioxidanti care filtreaza razele ultraviolete ce pot afecta retina. Persoanele care consuma cantitati mari din acesti antioxidanti sunt mai putin expusi riscului de a dezvolta cataracta sau degenerescenta maculara. Gustul frunzelor kale este placut si nu necesita condimente sau ierburi aromatice. E suficient sa le trageti in tigaie cu putin ulei de masline.  Zeaxantina si luteina mai gasiti spanac, broccoli, fasole verde.

Somonul

Pe langa beneficiile pentru inima, consumul de acizi grasi omega-3 din somon poate reduce si riscul bolilor oftalmologice asociate inaintarii in varsta. Somonul pescuit are mai putine toxine decat cel de acvacultura, asa ca ar trebui sa il preferati pe acesta, chiar daca e putin mai scump. Alte surse importante de omega-3 sunt heringul, sardinele, macroul si halibutul.

Laptele

Continutul de calciu benefic oaselor este cea mai cunoscuta proprietate a laptelui. Totusi, atat de blamata degenerescenta maculara poate fi si ea prevenita prin consumul de lapte. Cercetatorii inca studiaza legaturile, insa explicatia simpla e ca vitamina D, care are si proprietati antiinflamatorii, este cea care potenteaza beneficiile laptelui pentru vedere. Consumati variante degresate ale laptelui, pentru a proteja, in acelasi timp, si inima.

Morcovii

Da, parintii aveau dreptate: morcovii sunt buni pentru vedere. Sunt o sursa excelenta de beta-caroten , un antioxidant care se transforma in vitamina A si care are grija de cornee.  Desi nu e cazul unei "supradoze de morcovi", excesul de vitamina A poate cauza stari de greata, voma, ameteli si afecteaza ficatul.

Semintele de floarea-soarelui

Semintele sunt bogate in vitamina E si intarzie efectele bolilor oftalmologice cauzate de batranete. Consumati semintele de floarea soarelui neprajite si nesarate, ca atare sau in salate.

Incercati sa consumati zilnic macar o parte din aceste alimente, pentru a va mentine ochii tineri si a-i feri de bolile oftalmologice cele mai raspandite. Sa ne VEDEM cu bine!

Surse: aici si aici