5 alimente pe care ar trebui sa le consumati zilnicAlimente

Exista atat de multe alimente delicioase si nutritive pe care ar trebui sa le consumati frecvent, incat e greu sa alegem doar cinci. Oricat de  obiectiv se face selectia, poate fi contestata, indiferent de criterii. Gusturile si nevoile sunt diferite de la individ la individ. Am nominalizat cele cinci alimente datorita gustului, principiilor active, versatilitatii, usurintei cu care pot fi procurate. Lista poate continua.

Piperul Cayenne

Condimentati-va mesele, adaugand acest piper "arzator". Capsaicina, substanta responsabila pentru gustul iute, este activa si s-a demonstrat ca mareste rata metabolica. Astfel, piperul cayenne va ajuta sa slabiti si sa ardeti grasimile, condimentand mancarea, in acelasi timp.

Puteti adauga piperul la marinata pentru pui. Pieptul nu va mai parea fad, iar gustul va fi... hot. Si ouale de dimineata pot fi animate cu un varf de cutit din gustosul condiment. Iar dressingul pentru salata va fi mai "piscator", daca va primi si piperul cayenne printre ingrediente.

Varza Kale

Banala salata poate fi transformata intr-un adevarat festin, daca e facuta din frunze de varza kale. Oricare din cele patru sortimente ale acestei plante verzi si aromate poate oferi necesarul de vitamina A sau C pentru intreaga zi. O cana de frunze negatite contine 206%  fata de doza zilnica recomandata de vitaminaA si 134% din doza zilnica recomandata de vitamina C.

Kale e delicioasa ca salata, frunzele sale crocante si aromate fiind suficiente. E nevoie doar de putin ulei de masline si un strop de zeama de lamaie. Evident, daca mai adaugati si cativa muguri de pin sau fructe uscate, puteti avea un adevarat festin al papilelor gustative.

Chia

Maruntele seminte sunt incredibile. O sursa minunata de acizi grasi Omega-3, fier, fibre, calciu, magneziu, vitamina E. S-a demonstrat ca aceste seminte nu confera doar o stare de bine, ci ajuta si la controlul tensiunii arteriale, ajuta la scaderea colesterolului rau (LDL).

Adaugati semintele in cereale, smoothie, produse de patiserie, in iaurt. In medii umede, semintele isi maresc volumul de pana la 9 ori. Daca lasati la inmuiat semintele de chia cateva zeci de minute, veti obtine o textura incredibila, ca de budinca.

Nuci

Nucile sunt bogate in fibre, magneziu, antioxidanti. Un studiu publicat in Diabetes Care arata ca 55 de grame de nuci consumate zilnic ajuta sistemul circulator.

Nucile pot fi incluse foarte usor in dieta. Pot fi consumate simple, adaugate in cereale, in salata, iar daca le lasati 24 de ore in apa, vor avea gustul nucilor de septembrie, proaspete.

Unt de migdale

Acest produs abunda de grasimi santoase si proteine. Cel facut in casa este incredibil de bun, dar daca nu aveti timp sau disponibilitatea de a-l prepara, il puteti cumpara din magazinele naturiste. Atentie, insa, la etichete. Nu trebuie sa fie sarat, sa aiba aditivi sau zahar adaugat.

Poate fi consumat direct din borcan, pe biscuiti din faina integrala, pe felii de mar proaspat taiate.

In fiecare zi puteti alege alte cinci alimente care sa acopere necesarul de nutrienti, sa fie sanatoase si gustoase. Totul tine de imaginatie, pofte si dorinta de a duce o viata sanatoasa.

Sursa: aici