4 metode delicioase prin care consumati mai multe fructeNutritie sanatoasa

Fructele proaspete nu sunt mereu accisibile, mai ales iarna si primavara devreme, dar acesta nu este un motiv pentru a renunta la consumul lor.

Daca fructele din hipermarket nu vi se par prea atragatoare sau exista semne clare ca “s-au copt pe vapor”, puteti apela la variantele conservate. Bonnie Taub-Dix , nutritionist si dietetician, a studiat nivelul de antioxidanti, folati, vitamina A, C si E, dar si alti nutrienti din piersicile proaspete si cele conservate la cutie. Nivelurile de nutrienti au fost asemanatoare.

Fruct conservat nu inseamna doar gem si compot. Variante ar fi si conservarea prin deshidratare, sub forma de pireu, confiere sau congelare.

Fructe deshidratate

De cele mai multe ori, fructele deshidratate sunt mai bogate in fibre dect cele proaspete si sunt ideale ca si gustari, fiind o sursa de energie instanta. Dar fructele uscate sunt si mai bogate in zahar si mai usor de scapat de sub control, fiind mai putin voluminoase si mai greu de portionat. Fructele se pot deshidrata cu ajutorul unui aparat special, deshidrator, care se gaseste in majoritatea magazinelor naturiste mari, in hipermarketuri sau magazine online. Fructele pot fi uscate si dupa metoda clasica, insa aveti nevoie de o camera cu umiditate constanta, aerisita si in care, de preferat, sa nu se circule.

Pireuri

Pireurile din fructe sunt gustoase si reprezinta cea mai la indemana metoda de conservare si consum, mai ales daca aveti copii mici. Pireurile trebuie puse in recipiente mici deoarece, o data deschise, trebuie consumate in maxim doua zile. In general, cu pireurile de fructe se lucreaza repede, pentru a nu oxida, dar e in functie de reteta dupa care conservati fructele sub forma de pireu.

Fructe confiate

Fasiile, feliile sau bucatile de fructe confiate sunt delicioase, mai ales cand nu aveti fructul proaspat la indemana si va e dor de aroma sa. Confierea acasa este destul de anevoioasa, felia sau bucata de fruct trebuind scufundata succesiv in mai multe siropuri cu diferite concentratii de zahar. Puteti cumpara fructele gata confiate din magazinele naturiste insa, atentie, nu faceti abuz. Desi sunt fructe, contin si o cantitate considerabila de zahar. Da, sunt o alternativa preferata pentru dulciuri, dar nu cea mai buna.

Fructe congelate

In cele mai multe cazuri vorbim de o congelare rapida, care permite “sigilarea” nutrientilor in fructe. Dupa decongelare fructele isi pierd o parte din calitatile organoleptice, insa raman sanatoase si constituie un ingredient cheie pentru deserturile de casa, smoothie sau iaurtul de dimineata.

 

Sursa: aici.